• April 99

Zeke som pojknamn- vad tycker ni?

Vi lurar lite på pojknamn och vi vill ha något ganska kort. Vi är lite inne på bl.a. Zeke. Vad får ni för känsla? Coolt? fult?sött? Konstigt? namn som vilket som hellst?
    extra plus om någon vet om namnet betyder något eller har en historisk betydelse...

• Svar på tråden Zeke som pojknamn- vad tycker ni?
  • dec06

Jättefint! kännder dock en vovve som heter Zeke En fin Dalmatiner-kille

• April 99

Roligt med så många tankar om namnet.
    Speciellt "jackie och alexander" och "asparinC" som själv funderat/funderar på det. Vi är inte ensamma! Annars verkar dte mest vara hundar som heter det haha...Förresten "Jackie och alexander"-det finns stor risk att vi också skulle fega ur i det sista...;)

• Tainted

vill inte låta dum men zeke är ett hundnamn för mig.. inte för att jag känner till någon hund med det namnet men det var det första som ploppade upp i huvudet på mig..

• Jackie och prinsarna

April 99 skrev 2007-04-25 20:22:40 följande:

Roligt med så många tankar om namnet.Speciellt "jackie och alexander" och "asparinC" som själv funderat/funderar på det. Vi är inte ensamma! Annars verkar dte mest vara hundar som heter det haha...Förresten "Jackie och alexander"-det finns stor risk att vi också skulle fega ur i det sista...;)
    Jag tror att man mest behöver skinn på näsan för att inte ta åt sig av andra kommentarer. :)
    Nu när jag väntar tvåan har både jag och sambon fått mer skinn på näsan, så kanske vågar han nu? Jag ville ju som sagt att sonen skulle heta det..
  • April 99

Jo, så är det nog...här verkar sambon också vara den fegare av oss två... vi får väl se vart de slutar....

• nitedrive

Jag avviker från mängden här och säger nej,det är inget i min smak iallafall.Mig ger det associationer till ett gängnamn eller något.

• Kall öl
    Jätte fint!
    Jag Älskar Sverige !
  • MisstyLipps

Jag tänker på han gladiatorn som hette det. Jag tycker det namnet är super tufft!

• Pernilla3

jag och min sambo pratde om det igår.. Det är ett coolt namn men vi skulle nog inte döpa ev son till det. är nog lite för coolt för oss =)

• Cathariiina

Zeke är ett amerikanskt smeknamn av ett bibliskt (judiskt) namn. Det är inget som jag skulle ta i alla fall. Alldeles för osvenskt och smeknamnsaktigt. Kan även tas som ett gängnamn.

Vad ska brorsan heta förresten - Zeb? Skrattande

• vallakra

Eftersom min bror har en hund som heter Zeke så känns det som ett konstigt namn på en människa för mig. Men namnet i sig är ju ganska fint.

• zelgon
    Mitt hjärta är hemma skrev 2007-04-24 23:30:02 följande:

Trodde att Zeke Varg hade ensamrätt på det namnet

Jag tänker också på "Stora stygga vargen" - Han heter ju Zeke.

sv.wikipedia.org/wiki/Stora_stygga_vargen

Är man okej med det så ser jag inga problem.
Svar på tråden Zeke som pojknamn- vad tycker ni?