• Pixboy

Kombival i prisklass 150.000

Mycket snack om Volvo och Saab, men någon som har några bra åsikter om kombibilar i prisklassen runt 150.000. Tänker främst på Renault Megane, Opel Astra, Ford Focus. Sen vore det intressant att höra något om Skoda Roomster som jag inte bestämt mig för om den är fräck eller ful än.

• Svar på tråden Kombival i prisklass 150.000
  • cruZZe

Är tyvärr smått allergisk mot så gott aom alla de märken du rablade upp så jag kan inte svara. Men roomster är nog ett klart godkänt alternativ.

• Papito

Vi var inne på en Megane Touring men föll till slut för en Toyota Corolla, även den nya Avensismodellen (tror den kom 2003) är fin.
    Vi har inte haft Corollan så länge så jag kan inte säga för mycket om den men hitills är vi väldigt nöjda iaf. Toyota hamnar ju allt i topp på tester och sånt så det är nog en bra bil.

Det var det som avgjorde för vår del gentemot Megane Touringen...att Toyota är mer kvalitet än Renault.

• mannen73

Självklart Passat! Köpte en 03:a i november. Bästa bil jag haft.

• Ulo

Jag tycker Roomstern är cool. Verkar grymt funktionell också. Annars är ju Octavian riktigt schysst numera men inte fullt så cool som Roomstern. Jag skulle dock satsa på en typ 2 år gammal Skoda Octavia RS, mer bil för pengarna får man leta efter, har en kombi och den lastar någor grymt bra. Har ju också VW-komponenter.

• Ulo

Jag tycker inte Volvo levererar i paritet med prislappen.

• Pixboy

Har kollat på Octavia RS och visst blir man lite sugen, även förra Focus ST finns ju som kombi.

Har dock lekt av mig med tidigare bilar och behöver inte en buskombi, (även om det är grymt kul)
    Skoda generellt har vettiga bilar.

Toyota har goa bilar, både Corollan och Avensis, men kört dem en del i jobbet och känns roligare att köra något annat privat.

• Ulo

Men som sagt jag gillar Roomstern, trevlig att köra också!

Fast högst på min önskelista står nya Scouten, mums!

• nassepånken

roomstern är den vettigaste idén på länge, även om jag inte ens varit inne i en. skulle köpa den ändå tror jag.

• Enduromästarn

Toyota Avensis efter 2004

• cruZZe

Förslag på hyffsad kvalitet och andrahandsvärde så måste jag vara tråkig och säga V70 eller 9-5 (detta är svergie och jantelagen). Hjärtat säger BMW 540 touring. Stor bil, grym väghållning, körglädje och en kvalitet du inte kommer ångra. Lite dyrare och mkt trevligare.

• tomsus

Jag kollade lite på blocket och måste bara tipsa om detta otroliga fynd:
    www.blocket.se/vi/11732347.htm

Visst är BMW 540 touring grymt härlig, men den är dyr att försäkra. Har du de $$$ så köp en sådan, annars köper du Subaru. Glöm V70 och 9-5, jag har ännu inte kört någon sådan jag gillat.

• Ångan

Subaru Legacy tycker jag du kan ta och kolla in oxå.
    Kolla in senaste "vi bilägare" så kan du räkna ut resten själv

• Pixboy

Blev en Ford Focus -06a för 139', som den biltok man är var jag runt och kollade på det flesta modeller. Focusen är inte den mest sexiga bil, men go att köra, bra utrymmen samt vettigt pris.

Hade man haft fetare konto hade jag givetvis valt något roligare men det här blev en bra kompromiss.

• cruZZe

Pixboy: Säkerligen ett vettigt alternativ. Jag har dock otrevliga erfarenheter av Ford och Opel sedan tidigare, men de har ryckt upp sig en hel del senare år.

• Pixboy

Jag har haft taskiga erfarenheter av Volvo (tutan hängde sig), Fiat (körde foten genom golvet), Peugeot (konstant gnisslande bromsar) Opel, (läckande bensintank) men ingen bil är felfri, förr eller senare händer något skit :)

• tomsus

Tror det kommer att bli bra. Kombi eller inte?
    Ford är ju ganska prisvärda och roliga att köra. Opel däremot känns inte rätt för mig...

• Martin1980

Verkar som du hittat en vettig bil, köpte själv nyss en Ford Mondeo
    kombi -02 fullutrustad utom skinn.

Kändes som man fick mycket bil för pengarna (66 000 .

• texas pappi

Har en Opel Astra -07 Kombi. Trivs jättebra med den, bra plats för barnvagnen, bränslesnål. Det bli lite tight på passageraplatsen fram när man har bilstolen bak. Kostade bara 149000:-

• DrKejs

Citroen C5 kombi. Köpte en innan vi fick tvillingarna, och är mycket nöjd med den. Gott om utrymme, samt bra motor. Inte bränslesnål, men välj TDI så blir den bränslesnål åxå.

Svar på tråden Kombival i prisklass 150.000