• Äckling

Slutet

Någon som vet vad ja ska göra nu?

Har varit tillsammans med min sambo i lite drygt 2 år. Hon har ett barn sen tidigare som jag har kommit att bli pappa för. Fick ett gemensamt barn i lördags 31mars.. Idag tog hon barnen och lämnade mig och sa att hon inte älskade mig mer.

Vet inte vart ja ska ta vägen....

• Svar på tråden Slutet
  • RoL

Ge sambon utrymme och om det inte blir bättre så se till att du får vårda kontakten med ditt barn och bonusbarn de närmaste åren. Att din sambo inte älskar dig mer kan du inte göra mycket åt - hon måste få stå för sina känslor och beslut.

Föreslå att ni går på familjerådgivning för att få ett snyggt avslut, om det finns något kvar att rädda så kan ni få hjälp där med.

Kärleken till din sambo kommer du över så småningom även om det känns svårt just nu, det får ta tid. Kärleken till ditt barn har du alltid.

Har din sambo sagt nått mer om vad det är som hänt, graviditeter är jobbiga och det kan hända en hel del efterförlossningen.. Har hon nån att prata med.

• Tvillingfarsa

Um sticka med barnen en vecka efter förlossning??

Säker på att hon inte åkt på nån förlossningdepression då?

• marcink

så länge du inte gjort något som är riktigt pantad är mina fem cent att du åker och hämtar hem henne. vill hon inte det får ni i alla fall prata igenom saken.

verkar hon oresonlig är jag böjd att hålla med ovanstående, förlossningar kan verka väldigt konstigt på en del (såväl män som kvinnor).

• lokey

Prata med henne. Kanske även med någon närstående till henne. Ta även kontakt med BVC el MVC och deras psykolog och hör vad de säger.

Utan att veta mer skulle jag nog säga att en vecka efter förlossning bör antyda en av tre saker: Psykiska besvär kopplade till förlossningen, något som legat och grott länge men som hon skjutit upp tills efter förlossningen, eller ett desperat försök att rädda kommunikationen mellan er två.

Svar på tråden Slutet