• P28

Drömma om ormar?

Min sambo har återkommande drömmar om ormar.
    Ormarna är alltid nära honom, och han måste konfrontera/möta ormarna i drömmarna. Oftast slutar det men att han blir biten, varpå han vaknar.

Vad kan detta betyda inom drömtydning?

Väldigt tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Drömma om ormar?
  • Endag

*tittar i min drömtydarbok*

Tyvär betyder det inte så bra saker att drömma om att bli biten av ormar,
    det kan handla om svartsjuka, sorger & besvikelser. Lömska fiender. Falska vänner.

Ett, tu tre,,,,,,Hopp!!
  • P28

Ojdå det var illa! tack för svaret i alla fall!

• försök2

Hej
    jag måste berätta att de få gångerna jag drömmer om ormar så händer det någt. antingen att nång sviker mig eller stor problem
    om din man drömmer att han dödar ormarna så kommer han arr övervinna sina fiender. men ormen varnar mig . men att drömma om ormar är tyvärr inte så bra.

kram försök2

• Bejjan

Läser i min tyda drömmarbok:

Ormar Det anses sedan gammalt som otur att drömma om ormar.

Se: se upp för elaka personer.
    Bli biten av: någon förtalar dig.
    Döda: du får en fiende.

• LillaStollan

Drömmer ofta om ormar och har funderat på hur/om man ska tolka det, jag är dock övertygad om att det beror mer på att jag är livrädd för ormar än om fiender, sorg och svek.

• saaga

När jag drömmer om ormar så brukar jag alltid få pengar, det slår aldrig fel, alltid e det pengar som jag får

• Yolanta

Vad det än är man drömmer om handlar d om om vad man förknippar med drömmen. - Vad förknippar han med drömmen? Vad kommer han att tänka på? Har han inte varit med om någon speciell händelse så handlar d oftast om andra saker.. Kram

• marina81

Ormen är en av de starkaste arketypiska symboler som finns. Din man kanske inte ska söka en tolkning utifrån sina egna assocciationer utan utgå från ormens ursprungliga betydelse..såsom en symbol för livet och döden, evigheten..en symbol för livs/döds/livs-naturen..han kan gå igenom någon slags grundläggande förändring i sitt liv och medvetande. Ormen har i västerländskt tänkande fått oförtjänt dåligt rykte, därav de standardiserade negativa tolkningarna i diverse drömböcker. Ormens symbolik är dock en helt annan egentligen, den kan likställas med månens symbolik. Din sambo går troligen igenom en slags tillväxtfas i sitt medvetande, och ormen i drömmen biter honom för att han spjärnar emot den nödvändiga utveckligen. Många människor är rädda för förändringar både i den inre och den yttre världen, eftersom alla förändringar innebär död, död som det nya ska spira ur.

• appa1234

Hej.jag har en fråga i natt drömde jag att nån kasta en liten svart orm på mej.den bet mej flera gånger.o vart jag än försökte springa i från var den där.vad betyder drömmen?.hoppas på svar.

• DrömProjekt
    Hej! 

Tänkte kanske att någon här hade varit intresserad av att ett dokumentär projekt som handlar om att filmatisera personers drömmar och skapa ett porträtt av personen som drömt - man kan läsa mer om projektet här: www.facebook.com/dromprojekt/

Om ni har en dröm som ni vill dela med er så får ni jätte gärna använda detta formuläret: docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScRjcMa5eFnFHZU41nNn9U33jm4yFhdQWEfx9Xd7XjHwOso9A/viewform&w=1

Inga drömmar används utan samtycke såklart!
  • IDFK

Jag tror din sambo drömmer om ormar, för att han drömmer om ormar. Vad fan har de och göra med något övernaturligt?  Jag har drömt om många fuckade saker. Det betyder ingenting. Det är en fucking dröm! 

Svar på tråden Drömma om ormar?