• thaangelina

brännande smärta????!!!!

Hejsan. Jag har spruckit en gång pga en gammal våld täckt.. har ni frågor så skriv.. Men nu har jag en fråga. den gången minns ja att när ja gick på toa så brännde det något så in i ***** och nu undrar jag om de gör de efter man fått barn också?.. Det är en intensiv svidande brännande kännsla när man kissar. hör av er.. tacksam för svar..

• Svar på tråden brännande smärta????!!!!
  • Soffen

Nää, inte jag iaf. Man kan ju duscha lite vatten samtidigt om man vill. "Nummer 2" kan vara lite jobbigt de första dagarna dock.

• versan

Huga stackars du!
    Men till din fråga!
    Japp jag sprack i samband med min förlossning fick sy 10stygn och det sved så in norden så det inte var sant. Men man kan lindra det genom att ta värktablett och spola underlivet med vatten samtidigt som man kissar.
    Det var bara dom första dagarna som det var så sen gick det över.

• maalisen73

brr, vilken fasansfull upplevelse du varit med om!

jag har spruckit och blivit sydd, men upplevde inga problem att kissa iallafall, men visst var man öm och nr 2 var väldigt jobbigt.. men inget brännande-mer att man är rädd att allt skall åka ut(vilket det inte gör)

• thesmokejumper

´Jag fick tips av en vän att när man gör nr1 så kan man duscha samtidigt, att det hjälper. Och när man gör nr2 så kan man hålla en binda mot underlivet, att det hjälper. För känslan man frå som hon sa va att det känns som att allt ska åka ut.....

• sunmaid

Precis efter jag födde så brände det in i helvete därför valde bm att sy ett ytligt stygn och efter det kände jag ingenting när jag kissade.
    Men att kissa i duschen har jag hört fungerar sen finns det även receptfria salvor på apoteket typ xylokainsalva eller embla som kan lindra smärtan. Vet dock inte hur det känns att ta det på ett sår...

Men det är ju inte alla som spricker heller.

Lyck till!

• Olivia2006

Jag sprack lite när jag födde dottern och hade rejält ont i ca en veckas tid, sedan blev det bättre. Men de dagar det var värst tog jag två alvedon, och dom hjälpte faktiskt mycket bra, hade jag inte trott.

• Emi76

Det sved som sjutton men bara i en dag eller två. Spolade med vatten och då var det okej.
    Jag kände att det sved men det gjorde inte så ont förhållandevis till det jag just gjort då...

• AdoreYou

Gud vad hemskt, tycker synd om dig gumman!Jävla äckliga galningar det finns i denna värld!

Förstår att du är orolig för att spricka nu då.
    Jag tyckte att det brände efteråt vid båda mina förlossningar, vid första sprack jag och fick sy, vid andra sprack jag ingenting.
    Mitt tips är att du ska gå på aurora-samtal och prata igenom allt som har med förlossningen att göra, så att du kan känna dig trygg.
    Lycka till med allt.

• Millenium

Jag hade en brännande och lite svidande känsla när jag kissade men det berodde på att jag var sydd invärtes och ett stygn yttre. Men det försvann efter ett tag.

• middiz

usch hemskt att nån ska behöva vara med om en våldtäkt!

den bränn/svider efteråt om man sytt och/eller spruckit, men om man häller ljummet vatten samtidigt som man kissar så känns det inte!

känns det jobbigt att bajsa efteråt kan man äta lite katrinplommon som gör att man blir lite lösare i magen så man slipper krysta!

Lycka till och ta hand om dej!

• Maya

När jag födde mitt första barn sprack jag lite inne i slidan och lite vid ena inre blygdläppen. Det inuti slidan kände jag inget av förrutom att det stramade lite men den lilla lilla revan vid inre blygdläppen kände jag när jag kissade, precis så som du beskriver. EN brännande känsla. Det tog några veckor innan det läkte. Brukade passa på att kissa i duschen och ha en mild duschstråle mot, då gjorde det inte ont

• skåne84

jag sprack inte men hade så in i helvetes ont efter¨åt men jag ducshade samtidigt då gick det bätte dom har ju en liten dusch bredje vid toam på bb i varje fall i ystad..

• Valkyriah

sprack ganska mycket(blev sydd i lite mer än 1 ½ timme)och satt och grät varje gång jag behövde kissa(en gång om dagen i duschen)
    men för varje vecka som gick kändes det bättre

Svar på tråden brännande smärta????!!!!