"mr Cheese...
Jag förstår inte riktigt.. Du skippar tv tittandet och skippar även att spela andra spel.. och får då ihopp 6 timmar?
Du har inge barn va? I så fall förstår jag .. men har ni barn.. vart är tiden för dom? 6 timmar tv tittande ink lite spelande låter ju rätt hårt också."
Whoopsydaisy, jag tänkte inte på att detta var "Pappaforumet"!
Jag såg en WOW-tråd och ville dela med mig av mina erfarenheter.
Ursäkta mig och nej, jag har inte barn
"Har en liten kännsla av att du är rätt fast i wow träsket.
Med den attityden du har gällande afk osv.
Vet vad du menar men visa lite respekt till de föräldrar i så fall som gärna vill vara med och hjälpa till för guilden med raid osv även om dom har nyfödda barn."
Jag har erfarenheter av hardcore-raiding med folk som har barn och det har aldrig funkat. Man kan helt enkelt inte försvinna i 15-30 minuter för att man måste ta hand om sitt barn och låta de andra 39 sitta och vänta på en. Det paret som fortfarande spelar på hardcore-nivå turas om att spela sin karaktär i varje raid. Det funkar alldeles utmärkt.
Jag har ingen som helst respekt för folk som låter folk vänta i 15-30 minuter varje raid. Sedan bryr jag mig inte ett dugg om anledningen. Kan man inte sitta i 4 timmar i sträck då ska man inte raida, åtminstone inte på den nivån.
7
"Well har man inte testat wow tidigare och just fått barn.. skippa det till vidare i alla fall.
Det tar upp lite tid och skall man bara "leka lite" så är det ju en kostnads fråga.
Kolla in nått annat som inte kostar nått att spela per månad i så fall, skulle jag ha gjort."
Håller med. Finns tonvis med bra spel som man kan spela en timme lite då och då och ha stenkul istället.
"Men för er som lirar massor .. have fun... but remember its just a game!"
För oss är det snarare en lagsport än ett spel. Fast med skillnaden att röven växer istället för att bli mindre ju längre man håller på