• Millenium

Hur går man tillväga??

Jag brukar prata med en tjej som är adopterad från Bombay Indien och hon hittades på gatan så det finns inte jätte mycket info om henne. Kan man på något sett tareda på mer om hennes adotion och hur går man då tillväga?

• Svar på tråden Hur går man tillväga??
  • smurfan2

Varför vill du ta reda på mer om hennes adoption, har hon bett dig om det?

• Millenium

Kan ju låta konstigt att jag undrar det kan jag förstå, hon pratade om en kontakt hon gjort tror det var FFIA om det stämmer så jag tänkte jag kunde komma med nått mer förslag om hur hon kanske kan gå tillväga.
    Varav frågan. 

• Vildrosen

Bra, för det är ju hon själv som i så fall ska ta initiativet. Hon verkar ju vara vuxen nu och kan ta dteta beslut?! Det är nog bäst att gå via den organisation som skött adoptionen.

• MisseKisseKatt

Föreslå henne att hon:
    - Pratar med sina föräldrar en gång till om precis allt de vet om hennes bakgrund.
    - Om hon inte vill eller tror att föräldrarna döljer något, så be kommunen om kopior på de handlingar de har.
    - Ringer organisationen som förmedlat adoptionen och be om papper som finns hos dem.
    - Kontaktar myndigheter och barnhemmet i Bombay och kollar med dem. (En adopterad kompis till mig hittade t.ex. sitt födelsebevis i orginal, vilket betydde mycket för henne, även om hon samtidigt insåg att biomammans namn där var påhittat.)

Tyvärr kommer det nog inte att ge så mycket mer än hon redan vet...

Svar på tråden Hur går man tillväga??