• Anonym (ledsen)

Hjälp! Missbrukar han Heroin el??

Min sambo o jag har separerat nygligen,efter att hållt ihop i x antal år! Han har alltid vart mkt för att festa o även party knarka i bland.Då har d mest vart amfetamin el koks.

Men nu har han betett sig jätte konstigt i ett par månader.. han e ALLTID trött,sover väldigt mkt..Humöret går upp o ner..
    Jag har trott att de berott på att han e deprimerad efter att vi separerat..men igår kom jag hem,Och hittade en sked upp på listen ovan för köksluckerna.Tog ner den o såg att de va ett halvtfilter på skeden..?? Sen på kvällen gick min ex sambo på toaletten,o va där en lång stund o kom ut ganska fumlig..lite dåsig,vinglig..men det gick ändå o prata med han..

Jag misstänker alltså att han injenserar nåt! Hittade nämligen en tunn spruta ihans skåp oxå..men nu e den borta..o samma sak uprepade sig nyss..han va på toa en stund kom ut o la sig i sängen direkt.. oc sover som en stock!! Hittat även tobaks filter på golvet som han pillat ur ciggen,som han antagligen tappat..? varför gör man det?(vi bor forfarande ihop tills jag flyttar om 2 veckor)
    Jag frågade han igår om han tar heroin,hansa att han tagit en sömntablett bara! va skit arg,otrvlig,ville inte prata med mig osv. har även försökt o titta på hans armar,men ser inga stickhål! Och pupillerna e inte så jätte små heller,de e dom väl om man tar heroin??

fan snälla e de nån som vet vad han håller på med?? jag mår skit...

• Svar på tråden Hjälp! Missbrukar han Heroin el??
  • Anonym (fd missb..)

Ditt inlägg, var det sprutnarkomaner du pratar om nu?

cbk skrev 2007-02-07 11:28:01 följande:
    jag har stor erfarenhet av ert problem och det är helt klart att din kille sitter fast i det svåraste av alla missbruk.tyvär så varar det livet ut för så gott som alla d.v.s rena självmordet alltså.det finns lagliga substitut som metadon och subutex men det är samma ruseffext men med den skillnaden att man inte behöver vara kriminell.för att sluta måste man vara oherhört motiverad och det blir man i slutet på nerförsbacken om man når dit levande!!!mitt råd är att du glömmer honom idag!!
  • Anonym (flodhästen)

TS hur går det??

• Anonym (ledsen)

Hej Alla!!

Jag flyttar nu på mån! Ska bli jätte skönt att komma bort,& få börja om nytt.

X:et va hemma här hela veckan,Han lovade att inte hålla på strula el ta nån droger.Han lovade oxå att hålla sig lugn mm tills vi flyttat härifrån..
    De gick jätte bra i ett par dagar,trodde verkligen han tagit sitt förnuft till fånga..men nej!

Nu va de dags igen,E så jävla besviken!! Hur fan kunde jag tro på de han säger..De går ju verkligen inte att lita på han..De som sårar mig mest e att han lovade att vi för sista gången skulle hitta på nåt med vårat barn,alla tillsammans..Men de blir inte av.. nu har han dragit igen,tar sina piller & tjack.

Fick reda på att de e amfetamin han tar ,osen benzo för att sova..
    Och han s snakc om att inte va beroende,tror jag inte helle på längre,,gjorde de i början faktiskt.. :(

Har ångest,gråter för de känns jävligt tungt att lämna han..Vet ju att han älskar sitt barn!!
    Men vet oxå att de här e de bästa för oss,o att jag gör de rätta..

• Anonym (fd missb..)

Amfetamin är såå otroligt skönt! Man mår som en prins/prinsessa, man älskar sig själv,
    man tycker alla är snygga till en början. Det kan framkalla självmordstankar och dyl. Farlig drog som faan!!

• idiblon

Anonym (fd missb..): Tja... Jag vet inte om jag upplevde det riktigt som du. Inte det där med att alla är snygga, iallafall... Men däremot så är ju känslan obeskrivlig. Däremot så kan ju avtändningen vara fruktansvärd, och jag antar att det är då han använder benso för att somna och slippa känslan som kommer när tjacket går ur.

Bra att du flyttar, ts. Killens huvud och känslor är mer skruvade än du kan förstå. Du måste flytta, och inte lita på ett ord han säger förrän han verkligen är konstaterat ren. Han kan lura dig vart han vill annars. Missbrukare är genier när det gäller det, men man gör dem en stor otjänst genom att tro på dem. Flytta, och sluta bli besviken på honom. Få helt enkelt aldrig upp forhoppning och tron. Lycka till.

• fluff82

*kramar om TS*

det kommer lösa sig. det kommer kännas bättre när du har flyttat och kan se objektivt på det hela.
    det du gör nu är det bästa för ert barn och det gör dig till en jättebra mamma.

• Zorken

Hej!
    Jag är till 99% säker på att han injicerar någon form av opiat
    Tex Heroin, Morfin, Det symptom du beskriver är typiska tecken på oiatmissbruk, skulle din kille injicera amfetamin skulle han troligtvis inte, ligga och halv sova i sängen, du skulle inte heller uppleva honom som dåsig, tecken vid amfetmin missbruk, är oftast rastlöshet, eufori upprymdhet, upprepande rörelser, samt att din kille skaffar nya intressen, eller är överengagerad i gamla intressen.
    Jag har missbrukat både amfetamin och heroin under flertalet år.
    Därför är jag insatt i effkter och beteenden, som uppkommer under
    Rus / Bakrus.

Johan.

• Anonym (???)

hej. har ett liknande problem som ts. Misstänker att min sambo börjat röka heroin (igen). han är inte agressiv, snarare tvärt om men är konstant jätte trött fast sover ändå inte på nätterna utan är i någon slags halvdvala hela tiden. Han brukar dricka VÄLDIGT mycket alkohol men har slutat mer eller mindre helt och hållet (vilket iof är positivt). Tycker dessutom att han luktar underligt när han kommer hem, kan någon beskriva hur heroin luktar när man röker det? Jätte tacksam för svar!

• Anonym
    Anonym (???) skrev 2007-02-21 21:01:58 följande:
    Dom luktar kemiskt ut munnen, en väldigt speciell lukt.
  • Anonym

¨Han missbrukar garanterat! Man blir inte sån av ett sömnpiller

• Anonym (???)

Anonym inlägg 61: han borstar tänderna nästan men en gång när han kommer hem. Närjag frågar varför säger han att han inte vill lukta cigg när han är med barnen. Men tycker att kläderna luktar någon slags "sötaktig" röklukt som är svår att beskriva.

Svar på tråden Hjälp! Missbrukar han Heroin el??