• kate79

Vill bli äggdonator? Finns det fler?

Jag har igår beslutat mig för att jag vill bli äggdonator.

Så idag har jag skickat mail för att kunna få mer information, fast jag har läst mycket på internet.

Har dock långt till Stockholm så det blir nog någon privatklinik.

Men jag har fått detta på huvudet nu och jag känner väldigt starkt för det och jag har funderat på det innan men det passade inte i livet just då.

Hade varit roligt om det finns fler där ute som är på G att bli äggdonator. Finns det fler här, ropar!

• Svar på tråden Vill bli äggdonator? Finns det fler?
  • kate79

Har fortfarande inte hört från dem i Malmö. Hon sa att hon skulle höra av sig någon gång i mars, aja, det finns ju några dagar kvar i mars fortfarande annars får jag söka henne på nytt

Mamma till två underbara barn, Wilhelm 040221 och Tuwa 060210
  • Fiaflopp

Ni som funderar fortfarande....fundera på ett tag för det är enormt vilktiga känslor och tankar ni bär på ser jag!
    Det är ju ganska djupa saker att gå igenom men som sagt,fundera ett tag till och se om inte funderingarna får sig själv en förklaring...

• kate79

Nu har jag fått kallelse äntligen till samtal angående information om äggdonation den 12 april så får vi se vad som händer därefter.

• Fiaflopp
    kate79 skrev 2007-03-26 21:22:04 följande:
    Nu har jag fått kallelse äntligen till samtal angående information om äggdonation den 12 april så får vi se vad som händer därefter. Mamma till två underbara barn, Wilhelm 040221 och Tuwa 060210
    wow,vad häftigt...lycka till!!
  • Marelb

Hej! Kul att hitta fler som funderar på samma sak. För min del kommer det inte att hända än på ett tag men ändå. Vi vill ev. ha ett tredje barn först men vi får se hur det blir med det. Skrev en tråd innan... Ska bli kul att följa dig och se hur det går!

www.familjeliv.se/Forum-7-147/m18455335.html

/Maria

• snowflake76

jag vill också det. hur blir man det ? =0))

• kate79

Jag gick in på Malmö universitetssjukhus hemsida, vad jag förstått så finns detta på vissa av universitetssjukhusen runt om i landet. Ringde till växeln och efter några samtal så blev jag kopplad till rätt person.

• kate79

Igår var jag på informationssamtal angående äggdonation, hon berättade lite om händelseförloppet och lite allmänt runt äggdonation. Fick även lämna blodprov och så fick jag klart att det kommer dröja minst ett halvår innan det blev aktuellt då jag först kunde lämna nytt blodprov om sex månader (riktigt varför förstod jag nog inte riktigt)

Men jag ska träffa kurator och läkare innan i varje fall så jag blir godkänd.

Informationen jag fick hade jag läst till mig sedan innan så det kändes som jag var förberedd. Jag har fått förfrågan om jag ev kunde hjälpa en tjej och bli hennes äggdonator vilket jag tog upp men de såg nästan sura och arga ut när jag tog upp det. Där i Malmö så fick jag visst ha egen kontakt men då skulle den personen stå i kö i Malmö.

Känns förvirrat.

• Fiaflopp

Kate: ja så är det,att den du vill hjälpa fram i kön måste stå i kön först...
    Men det är bra tycker jag,annars är det många många som skulle slippa det alls (kön alltså) medans föertalet får vänta i flera år.

Att du ska lämna prover efter 6 mån igen beror på att dina hormonprover och HIV prov kan ändrar på den tiden...

Stor bukett rosor för det du gör!!

• kate79

Fiaflopp: tack för ditt svar

• Marelb

Är du säker på att du vill hjälpa en tjej som du vet vem det är och kankse känner? Får man göra det över huvud taget? Om mottagarparet har en "egen donator" (dig) så hjälper du ju dem fram i kön men dina ägg ges till en främmande människa och inte dem du känner vilket känns oerhört skönt tycker jag. Skulle aldrig vilja ge till någon jag känner. Vill ju inte se barnet växa upp.

Nu är du ju igång i alla fall och det ska bli spännande att läsa hur det går sen... /Maria

• Fiaflopp

Vi har en sådan kvinna (våran hjältinna..) som faktiskt också bor i Malmö (Flört) men åker till HS för att donera enbart för att få oss fram i kön så tack vare enner är det våran tur aldeles snart,annars hade v fått vänta i mer än 3 år.

Kan tillägga att alla prover och vul görs i Malmö och endast äggplocket på Huddinge Sjukhus.

• kate79

Marelb: den tjejen jag har kontakt med kommer inte få mina ägg utan i så fall kommer det göras en korsdonation.

• Marelb

korsdonation, jaha är det så det heter. Ja men då förstår jag vad du menar!

Fiaflopp: Kan man alltså bara göra äggplock på Huddinge eller? Måste alla som inte bor i närheten resa ända dit? Trodde det gjordes på alla universitetssjukhus...

• kate79

Marelb: jag vet inte om det görs på alla universitetssjukhus men det görs i Malmö vet jag i alla fall.

Svar på tråden Vill bli äggdonator? Finns det fler?