• liselotte72

    Hotell natt med bebis?

    hej på er alla!
    Jag och min man hade planer på att i helgen kanske ta tåget ner till Göteborg med våran lilla Ida på 7 veckor och ta in på hotell Liseberg Heden.
    Men nu är ju julstämningen borta med tanke på att det är grönt ute.
    Vi hade tänkt gå på julmarken på Liseberg,där skall vara otroligt fint har jag hört.

    Hur har ni gjort när era små klimpar varit små,har ni tagit in på hotell någon gång?

    Vi känner att vi vill göra någonting tillsammans nu när lillan kommit och bara få rå om varandra,det har ju varit upp och ner hemma sedan vi fick våran lilla skrutta.
    Det är först nu som det funkar bra,vi har börjat hitta rätt i tillvaron.

    Någon som har erfarenhet av detta?

  • Svar på tråden Hotell natt med bebis?
  • JMME

    Vi bodde på Elite plaza i Göteborg när dottern var ca 4 månader gammal. Det gick jättebra! Hade dock haft henne utåtvänd i bärselen på dagen, det var ju inte så smart med tanke på alla nya intryck, så hon fick en skrikperiod på kvällen. Men förutom den så hade vi det jättemysigt!

    Tycker absolut ni ska åka o ha det riktigt mysigt!!!

  • Bödvodankas mamma

    När Anna var så liten bodde vi inte på hotell, men väl senare. När hon var nästan 3 månader bodde hon och jag på hotell i samband med en konferens och när hon var 3,5 månader åkte vi på bilsemester hela familjen. Det gick hur bra som helst. Så länge barnet har föräldrarna nära och man inte stressar så går det bra.

    Så passa på att njuta av Göteborg och varandra!

  • fruis

    Vi har bott på hotell några gånger och det har inte varit något problem. Det tråkiga är kanske om man har en bebis som somnar för natten ganska tidigt så att man måste sitta på rummet i många timmar utan att kunna göra något?

    Mitt tips är att strunta i att ta upp en spjälsäng (finns på många hotell) eftersom barnet förmodligen sover bättre i er säng iallafall. Många barn vaknar oftare på natten om de är i en ovan miljö. Det är då tryggare för dem att sova med mamma och pappa.

  • rådlös

    vi har sovit på hotell ett par ggr fr det att han var 8 dagar o efter första gången lärde vi oss att säga ifrån att vi har barnvagn med oss så får vi numera rum där både vagnen o vi får plats i samtidigt samt rum mot tysta gatan...han sover i vår säng som vi puttar in mot ena väggen. vi har gått på restaurang på kvällen, lite senare än vanligt folk om det varit på helgen, valt restaurang där vi kunde köra in med barnvagnen så sover killen gott. i början gav jag tillägg o då hade vi en liten vattenkokare med oss som vi satte på rummet men en del hotell har på rummet eller som man kan låna.

    tänk bara på att det tar dubbelt så lång tid att köra då man får stanna oftare o längre stunder för amning o vila.

    ha en trevlig helg!

  • soraya

    Vi åkte på bröllop i Danmark när dottern var 7 veckor. Inga problem, så länge man tar allt som det kommer och inte tror att man kan planera allt och hinna med en massa.

  • Marlene

    Det är förmodligen enklare att åka med en så liten än med en större. Jag hade farit och tagit med en bärsjal så kan bebisen sova i den och man är inte låst till rummet när den vill sova.

  • ilis

    Hej Liselotte!
    Jag har tre barn och har rest jorden runt med dem sen de föddes. Det har aldrig någonsin varit några problem! Tvärtom!! Alltid lugn och ro, och de små njuter ju av att vara tillsammans med föräldern och har det bra så länge du har det bra! (om de är friska osv såklart) Idag är mina stora tjejer likadana och älskar att resa och tjatar om det hela tiden! Härligt att få ge dem den upplevelsen och vara delaktig i deras självständighet ! Res du utan oro och passa på och njut av varandra! Föreställ dig snön och mys av god mat på rummet med hjäl pav Room-service!!

  • liselotte72

    Tack all ni som svarat!
    Nu känns det bra när man vet att det är många som åker och far med sina små knyten,och att det går så bra att ta med dom.
    Det skall bli kul att åka bort med lillan över en natt.

    Trevlig helg allihopa!

  • Fjäril

    Det kommer säkert gå jättebra! Jag och en kompis åkte till Stockholm och bodde på hotell när min son var 4 månader, och det gick hur bra som helst! Vi behövde inte vara på hotellrummet tidigt på kvällarna, eftersom han sov i vagnen.

    Vi var förresten på Liseberg igår, jättemysigt var det!

  • gresseler

    Hej hej! Grattis till er nya tillkomling i familjen, får man väl säga först och främst! Jag och kärringen åkte också på semester när vi fick vår första, och det gick hur bra som helst. Och jag tycker det är klokt att ni kör tåg istället för att flyga med en nyfödd, för alla inblandade parters skull. På tåg kan man ju röra på sig lite mer, och även bekvämare för lillen! Vi hittade ett passande rum för en nybliven lite större familj på denna hemsida:https://www.hotelspecials.se/se/sodermanland/stockholm

Svar på tråden Hotell natt med bebis?