• Meta83

    Äter ni upp ert pepparkakshus??

    I vår familj har vi alltid ätit upp vårt pepparkakshus!
    Så Jag bara undrar hur ni andra gör!?

    Det har ju stått här sen några veckor innan julafton och vi äter det idag, lite äckligt kanske, men sååå gott !!!


    Meta - Stolt mamma till ♥♥♥Tilde -04 och Tove -06 ♥♥♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äter ni upp ert pepparkakshus??
  • Kreativ

    näe, verkligen inte! Det har ju stått framme så länge o hunnit samla på sig damm! *urk* Fast jag kommer inte säga nej till Melvin sen när han är stor nog. Vill han äta, så visst. Lite skit rensar magen! Men JAG skulle aldrig göra det!!! Blä!


    Melvin, 7 månader.
  • Meta83

    Vi har ända sen vi var små ätit upp pepparkakshuset och nu när jag har egna barn så har det varit så självklart för mig Dottern älskar det och jag med !!


    Meta - Stolt mamma till ♥♥♥Tilde -04 och Tove -06 ♥♥♥
  • Kreativ

    grannen rev sitt med sina barn o ville prompt att jag skulle smaka. Jag ville verkligen inte!! USCH vad äckligt, inte ens mitt eget damm.. Men ungarna kollade så dant på mig att jag kände mig tvungen att ta en tugga... haha!


    Melvin, 7 månader.
  • timberhochmandie

    Hade jag haft nåt hade jag ätit upp det. Fast det ska vara rejält med non stop på taket! Det är jätteviktigt, för de bitarna är godast!

  • Meta83

    Puff, puff


    Meta - Stolt mamma till ♥♥♥Tilde -04 och Tove -06 ♥♥♥
  • myskatt

    Självklart! Jag har inte slitit med det förbannade varma sockret utan att få äran att knapra på det!

    IMG_0246.jpg


    Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • helle83

    nej, för det första har det stått och blivit dammigt och för det andra är degen inte så god som vi använder när vi bakar hus.


    väntar en februaribebis!!! *v36*
  • Trynträ

    Usch va äckligt. Skulle aldrig käka en kaka som legat framme i flera veckor heller. Tänk så mycket damm som ansamlats. Vore det inplastat däremot så skulle jag nog kunna äta det.

  • Magdan

    Nej den känns absolut inte aptitlig att stoppa i munnen. Eventuellt kan någon enstaka non-stop pillas lös och inmundigas men inte ens dem känns lockande.

  • lifob

    nej inget ätande här inte. 


    vi slår sönder det och äter andra peppisar
  • Meta83

    Puffar


    Meta - Stolt mamma till ♥♥♥Tilde -04 och Tove -06 ♥♥♥
  • Meta83

    Tror jag måste puffa en sista gång


    Meta - Stolt mamma till ♥♥♥Tilde -04 och Tove -06 ♥♥♥
  • callmepreggoornot
    emmeliinaah skrev 2023-12-25 18:13:29 följande:

    Självklart!
    Vi äter upp pepparkakshuset varje år. Vem bryr sig om lite damm? Exakt.


    dammigare än tråden?
Svar på tråden Äter ni upp ert pepparkakshus??