• Anonym (flickvän)

Snälla svara snabbt ang kokainavtändning!!

Min pojkvän har i tre dagar i rad tagit kokain, visserligen i små mängder. Ikväll rökte han även cannabis och har nu fått jättemycket ångest, samt ont i hjärtat och kraftig hjärtklappning. Han är jätteorolig och jag med!

Är det "bara" avtändningen eller är det något annat?!

Jättetacksam för snabba svar!!!

ps. vi har ingen telefon så har därför svårt att ringa sjukvårdsupplysningen, och vill inte gå till en granne pga att ingen bör få reda på detta.

• Svar på tråden Snälla svara snabbt ang kokainavtändning!!
  • micke lee

Låter som AT, och panikångest. Dom har en tendens att följas åt hos vissa. Psykakuten är nog att föredra....Lycka till..

• Anonym

Tror också att det är avtändning...

• Älskade Adela

Hej här kommer kanske lite hjälp från en fd. Och det låter som avtändning hade ofta så i början,fast om han rökt borde det lugnat ner sig efter kokainet men säg åt han att han ska ligga ner och bara försöka slappna av kanske inte det lättaste men det bästa vore något dämpande lugnande om han nu ska bli ren så att säga kanske stesolid....

Kramar Johanna

• Anonym (Liss)

Har han  blivit såhär av det lilla han verkar ha tagit så rekomenderar jag att han bör sluta ta droger. Han verkar ju inte direkt ha psyke för det. Bäst att han kliver av nu medans han kan för om han förtsätter kanske det blir psykos nästa gång. Det är ingen lek det där kom ihåg det. Välj livet medans ni kan! Kram på er

• Anonym

Ingen av drogerna du nämner kan leda till dödliga avtändningar. Skulle gissa att han har rejäl ångest!

• Anonym (jobbigt)

Min sambo råkade ut för samma sak för ca 3 år sedan, samma symptom som TS berättade om.
    Han trodde att han höll på att få en hjärtattack, då hade vi blandat E, koks, rohypnol, sonata och propavan under 4 dagar.
    Vi ringde 112 och dom skickade ambulans för att det fanns risk att hjärtat skulle kunna stanna.
    Kommer inte ihåg exakt puls, men dom pumpa i honom massor med lugnande när vi kom dit så att det skulle stabilisera sig.
    Det gick ju bra men enligt sjuksköterskorna kunde han har dött.

• Anonym (känner.)

Jag fick exakt samma, ångesten får ens hjärta att slå hårdare och man får ont, samt att jag skakade som en galning.

Hoppas det gick bra för din sambo och att det bara var en avtändning och inte en överdos. För mig var de bara en avtändning och då insåg jag också att min kropp inte riktigt klarar av droger.

• Anonym

Psykakuten förvärrar bara tillståndet.
    Stanna hemma i lugn och trygg miljö och ta det lugnt.
    En valium eller liknande kan hjälpa. Även lite alkohol kan lugna ner kroppen...

• soffiproppen

Hoppas att det inte en som är pappa som håller på med detta i alla fall! LÅter ju helt klart som en avtändning!

• mina45

Avtändnig är det helt klart. Säg åt honom att lägga sej i ett varmt bad, det brukar lugna ner ångesten en stund.
    Sedan är det bara att hålla sej ifrån allt som har med droger att göra. Strunta i lugnande piller för det blir bara värre senare när dom tar slut.
    Läs gärna min blogg där jag berättar lite om vad som kan hända om man fastnar i drogträsket.Där vill jag inte ens att min värste fiende hamnar.
    Kramar om och önska lycka till

• TjackFen

Men herregud, din kille är en idiot för att ha tagit koks 3 dagar i rad. Har han ens sovit och ätit något under ruset?...Bättre att köra en dag...Vila en dag och köra igen en dag för mindre besvär. Ångest och ''panik'' är en del av ATn...Destå mer/längre han tar det destå hårdare AT :) Klarar han inte av det så ska han inte ha något.

Koks plus cannabis gör hjärtklappningarna mer känsliga. (kan bli otakt). Take a chill pill. Det kommer gå över.

Få honom att äta något med socker eller kolhydrater (bröd/godis) och dricka mycket vatten...har ni såna brus vitamintabletter så mata i honom det också (upplöst i vatten ofc) Sen bara vila i en säng...Somnar han inte på cannabisen så vänta till den gått över och ge honom något för sömn/lugn så slipper han AT:n för koks. Benzo är bäst att mata i honom...

Ring ingen, ni/han kommer bara hamna i trubbel efteråt eftersom...narkotika duh.

Vet att detta inlägg är flera år gammalt...men kommer någon förbi det i framtiden så kan det vara till hjälp att veta hur det funkar. :) 

Mvh/ TjackFen :D

• Anonym (mr x)

Haha men snälla, avtändning på kokain/cannabis? Please!

Jag har kört den kombinationen hundra gånger och aldrig haft något problem, alltså jag tror att det funkar lite såhär.
    Har han en bakomliggande ångest som han blockerar genom att snorta kola/dricka alkohol, så kommer den tillbaka starkare när han nyktrar till. Har han ingen ångest från början - ingen ångest efter.

Annars kan det ju faktiskt vara så att din kille legat vaken på Amfetamin i 3 dygn, eller att "kolan" var utbankad kraftigt med amfetamin, då väntar en avtändning utan dess like, men han överlever! Skrattande

• Anonym (7 år gammal)

Jag tror att TS killes ev. abstinens är avklarad vid det här laget

Svar på tråden Snälla svara snabbt ang kokainavtändning!!