• almisen

Hjälp ett plus eller bara gravhormoner som spökar?

Idag tog jag ett cb gravtest som jag egentligen skulle ha tagit på jul. Jag fick ett ma den 7 dec så gyn ville att jag skulle kontrollera att jag var "clean" så att säga från hormoner och annat. Till min stora förvåning, såg jag ett plus i kontrollrutan. Jag måste tillägga att det var så svagt så svagt. Men dock där. Någon som har varit med om något liknande. Jag förstår att det kan vara gravhormoner kvar, jag är inte redo för en graviditet så nära inpå mitt andra ma. Nåväl, nån där ute som vet något? Krammm

• Svar på tråden Hjälp ett plus eller bara gravhormoner som spökar?
  • God Is A Girl

Ingen här kan säga om du är gravid igen eller om det bara är hormoner kvar från ma:t.
    Antingen väntar du någon vecka och testar igen eller så tar du blodprov två ggr med några dagars mellanrum för att se om hormonnivån går ner eller upp.

• blackangel

Det kan tydligen ta upp till 9 veckor innan det visar negativt igen. Mitt test visade negativt en vecka efter skrapningen, och 3 veckor senare visade det plus eftersom det kom en ny bebis i magen.

Men håller med ovanstående att det säkraste är nog blodprov då du ser om hcg går ner eller upp.

Beklagar din ma oxå..

• almisen

Jag tror oxå att God is a girl. Jag förstår att ingen kan säga med säkerhet vad som är vad. Det är bara skönt att höra lite olika åsikter. Thanx babes för att ni tog er tid

Gick det så fort blackangel!!

• blackangel

Yes! Började köra äl-test och när det visade positivt så körde vi på. Och det tog sig.

• God Is A Girl

Beklagar mat och hoppas det är en ny bäbis för er med!

• almisen

Tack, det hoppas jag mä!

• greta2

Hej Almisen. Så jag hittar dig här också! Jag kollar lite här och där jag trots mitt nuvarane tillstånd. Gammal vana kanske.

• Linnie Pinnie

Själv gjorde jag en skrapning 11 dec och i lördags visade jag fortfarande plus... Och gravid kan jag inte vara, det har vi sett till...
    Konstigt, då jag vid mina 2 tidigare graviditeter som inte heller slutat lyckligt testat neg vid test 2 v efter skrapning.
    Bara att hålla tummarna för att allt ändå är som det ska och att turen snart vänder!
    Lycka till! Kram från mig!

• MolleMalin

Jag hade samma problem e mina sista mf så jag fick komma på vul för att kolla hur det låg till. Kanske du kan göra oxå? Annars är blodprov det säkraste! Lycka till!

• ralla1

Hej,
    Hade ett mf i sommras och det visade plus 8 veckor efter, trots att jag inte var gravid.. Men man vet ju aldrig!

Svar på tråden Hjälp ett plus eller bara gravhormoner som spökar?