• twentyone

Finns det någon här som är äggdonator?

Jag har fundera och funderat, och nu bestämt mig för att donera mina ägg, om jag kan och får.
    Har anmält mitt intresse och väntar på att få samtal från en barnmorska på Karolinska.
    Nu undrar jag om det finns någon mer som är äggdonator som vill dela med sig av sina upplevelser och tankar, för det är en del som surrar i huvudet just nu.

Jag är mest nervös för hur jag kommer reagera på hormorna, om jag tål dom.
    Jag har haft p-piller av alla de slag och reagerat med nedstämdhet på dom.
    Hur länge håller man på med hormornerna och hur har ni reagerat på dom?

Jag är inställd på att jag kommer bli en hormonkossa, men är det är ju bara en liten period under sin livstid.

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
  • Svar på tråden Finns det någon här som är äggdonator?
  • Fiaflopp

Om du bara visste vad du gör för oss som behöver,finner inga ord...

Det finns flera på fl som donerat och jag hoppas att dom hittar denna tråd!!

• Smultron81

nä, fast jag har funderingar på det... Även om det kanske får vänta ett tag då jag ammar! Men vill nog gärna göra det sen.

• less

En fet guldstjärna till alla som donerar ägg!!!!

• soraya

Jag har varit äggdonator, i början på detta år, på Karolinska i Huddinge.

Jag blev inte en hormonkossa av sprutorna... Tog dem i två veckor.

Skicka ett meddelande om du vill veta mer specifika grejer.

• voc

Jag har varit donator på Huddinge tog detta sjukhus för att jag fick ersättning för alla utlägg, resor,ledig från jobbet och läkemedel kostade mej inget.Men mådde lite dåligt kändes som att man var gravid, uppsvälld och illamående blev även lite överstimulerad. Donarade till två mottagare och den ena blev gravid 1:a IVF och den andra mottagaren blev gravid efter andra försöket de fick även frysta ägg att dela på. Tycker att det känns toppen att man har hjälpt 2 människor att få något så underbart som barn. Fick även lämna ett brev + kort till barnen när de blivit myndig som de kan läsa då. Jag ångrar mej inte.

• MarieW

Jag vill oxå donera ägg. Finns det nåt sjukhus i norrland man kan vända sig till eller är det bara sthlm?

Julia 25/8 -97 Linus 13/11 -00 Emma 7/11 -02 Maya 28/4 -06 *Mina älsklingar, mitt allt*
  • stin a
    voc skrev 2007-01-23 14:39:02 följande:
    Jag har varit donator på Huddinge tog detta sjukhus för att jag fick ersättning för alla utlägg, resor,ledig från jobbet och läkemedel kostade mej inget.Men mådde lite dåligt kändes som att man var gravid, uppsvälld och illamående blev även lite överstimulerad. Donarade till två mottagare och den ena blev gravid 1:a IVF och den andra mottagaren blev gravid efter andra försöket de fick även frysta ägg att dela på. Tycker att det känns toppen att man har hjälpt 2 människor att få något så underbart som barn. Fick även lämna ett brev + kort till barnen när de blivit myndig som de kan läsa då. Jag ångrar mej inte.
    Så underbart att läsa....jag fick faktiskt tårar när jag läste ditt inlägg....

Massor med kramar till alla som är villiga att donera ägg..
  • less

Jag blir också superglad när jag läser detta!! Ni är som sagt toppen som hjälper oss med detta!

• Fiaflopp
    MarieW skrev 2007-01-23 15:18:59 följande:
    Jag vill oxå donera ägg. Finns det nåt sjukhus i norrland man kan vända sig till eller är det bara sthlm? Julia 25/8 -97 Linus 13/11 -00 Emma 7/11 -02 Maya 28/4 -06 *Mina älsklingar, mitt allt*
    Man kan vända sig till Umeå lasarett...
  • MarieW
    Fiaflopp skrev 2007-01-23 19:25:23 följande:
    Man kan vända sig till Umeå lasarett...
    Okej, Tack så mkt för svaret
    Julia 25/8 -97 Linus 13/11 -00 Emma 7/11 -02 Maya 28/4 -06 *Mina älsklingar, mitt allt*
  • Nilla 79

Det värmer i mitt hjärta när jag läser att så många vill hjälpa oss som inte kan få barn.
    Helt fantastiskt att det finns så underbara människor som kan tänka sig att donera ägg.
    Tack för att ni finns.

• huldra29

Jag vill också donera mina ägg
    Hur långt måste jag åka för att göra det?
    Bor i Vimmerby

• kungslilja

Jag har varit i Uppsala i dag och blivit godkänd som donator. (Jippie!!) Någon gång i april/maj ska jag starta behandlingen, följ gärna min resa som jag kommer att skriva om i min blogg.

Svar på tråden Finns det någon här som är äggdonator?