• Harper

Var det ett normalt missfall?

Har inte haft upprepade missfall men frågar här...
    Fick missfall i lördags, såg embryot på fredagen och det tycktes inte vara något fel på det...hade början till ett hjärta som pulserade (pump) v.6+3
    När jag nu var inne och läste om missfall, ser jag att det vanligen är ett dött foster eller inget foster alls.
    Var mitt missfall onormalt?

• Svar på tråden Var det ett normalt missfall?
  • sparv78

Har du pratat med en läkare om det? Jag tycker inte att det låter normalt, men jag har "bara" haft ett missfall. Hoppas du blir gravid snart igen.:D

• Harper

Nej jag har inte orkat med den biten än...ringde akuten i lördags men dom bad oss avvakta och kontakta bm, men jag har kännt mig så ledsen kan inte ens beröra ämnet barn så gråter jag och känner panik.
    Imorgon ska jag tvinga mig själv tillbaka till vardagen och jobba, men begriper inte hur det ska gå.
    Börjar stortjuta precis när som helst.

• greta2

Harper!
    Många kramar till dig!

Jag tror att ditt missfall mycket väl kan vara normalt. Jag tror inte att man ser allt på VUL, speciellt inte i v6. Fostret är så litet då! Det förkommer ju att allt verkar bra fast det är något fel på fostret. Detta upptäcks i v20 tex vid UL. Hjärtat kanske slår fast det är något annat som är/ blir fel. Tidiga mf som ditt i v6 skall ofta bero på kromosomfel. det är ju alla organ som bildas omkring den tiden.

Jag tror att du antagligen haft otur bara.

Svar på tråden Var det ett normalt missfall?