• Dixy

Ny här...

Hej alla! Jag måste bara få skriva av mig... Jag, precis som ni andra, längtar så efter barn! Jag har fått 2 missfall tidigare och gick nu och hoppades på att jag skulle vara gravid igen och att det skulle få bli tredje gången gillt, men så kom mensen... Jag blir bara så ledsen. Hur håller ni hoppet uppe???

• Svar på tråden Ny här...
  • nollåttan

Tja, livet går upp och ner... Efter några års förtvivlan och undran kändes det lite bättre när jag startade min utredning, då gjorde jag i alla fall något konstruktivt och lämnade över många tankar på läkaren. Sen hade jag en depperiod igen när allt stod stilla. De hittade inga fel och jag blev i princip hemskickad med uppmaningen att "fortsätta att försöka" (har ju bara gjort det i några år... ) Hur som helst så är jag på G med IVF och då känns allt bättre igen! Om allt vill sig väl så är vi gravida till jul!!! Men om det inte vill sig väl då... ja då blir det inte roligt och då är frågan hur man håller hoppet uppe...
    Dixy, jag förstår din frustration och ledsamhet helt och fullt! Mitt lilla tips är nog att du söker upp en läkare som kan tala om för dig om det är något som du kan göra för att det ska gå bättre. Då blri det kanske lättare för dig att veta hur du ska gå vidare.

Jag hoppas verkligen att det går bra för dig!
    Kram 08

• greta2

Dixy!
    Det är många som lyckas få barn efter några missfall! Du har ju många år på dig också innan din fertila tid är slut. Vad spelar det i långa loppet för roll om du är 26 eller 28 då du får barn!
    Ni har försökt i ett år skriver du, men fått 2 mf. hur många gånger har du försökt efter sista missfallet? Det finns ju skäl till att de säger att man ska söka hjälp efter ett år. Det går ofta inte så lätt att få barn direkt ju!
    Det är lätt att tappa hoppet men det finns massor av hopp för dig! Det tror jag som en betraktare utifrån.

Nollåttan! Lycka till med IVF!

• Dixy

Nollåttan, tack för tipsen och lycka till med IVF´n. Jag håller tummarna...

Greta2, visst har vi många år på oss, men vi vill ju likväl ha barn nu... Det är många som säger det samma: att vi har många år på oss, men om jag känner mig så ledsen redan, hur ska man orka i flera år?? Att bli besviken gång på gång??
    Efter sista missfallet har vi försökt 2ggr. Jag vet att det kan ta tid att bli gravid, men jag blev gravid på första försöket båda gångerna. Jag vet att det finns folk som har försökt mycket längre än vad vi har, och som kämpar för att bli gravida överhuvud taget, men det är ändå jobbigt. Min bästa väninna berättade förövrigt för några veckor sedan att hon är gravid, och det gör inte saken lättare...

• nollåttan

TACK! Jag behöver alla tummar jag kan få!!

Svar på tråden Ny här...