• igc

E-vitamin minska risken för mf?!..

Hej på er!

Vill bara slänga ut ett halmstrå bland er andra, läste precis i "mammapraktikan" att E-vitamin förebygger missfall och en av de saker jag gjort annorlunda denna gång är att jag åt E-vitamin någon vecka före äl samt första veckorna under graviditeten! Det var min zonterapeut som tipsade mig om detta, har aldrig hört det av någon läkare men när jag sedan läste det i denna boken vill jag tipsa om det. E-vitamin finns i hasselnötter, björnbär, avocado, persilja. Om man inte vill köpa kosttillskott. (Man griper ju alla strån man kan, eller hur) Kram Kram

• Svar på tråden E-vitamin minska risken för mf?!..
  • Nalle Phu

Tack för tipset, har haft 2 MA och försökt i 3,5 att bli förälder så jag testar allt

• Karolina A

Ja alla tips uppskattas! Jättebra igc att du la in ett inlägg om det, jag har redan börjat äta E-vitamin sedan vi pratade om det! Man griper verkligen efter alla halmstrån! Kram...

• greta2

Jag har läst att selenbrist och magnesiumbrist kan öka risken för missfall också. Jag tror att en vitamintablett dagligen och varierad kost är att rekommendera. Jag tänker köra på den varianten i alla fall. (Det gjorde jag under mina två mf också i och för sig).
    Men oavsett vad mf:en berodde på så kan man ju försöka förebygga DET i alla fall!

Någon gång vore det ju kul om det lyckades hela vägen!

Svar på tråden E-vitamin minska risken för mf?!..