Har du köpt ut alkohol eller tobak/snus till minderårig?
Jag har tyvärr köpt ut cigaretter till 2 minderåriga tjejer jag inte kände en gång. Men jag gör aldrig om det!
Jag har tyvärr köpt ut cigaretter till 2 minderåriga tjejer jag inte kände en gång. Men jag gör aldrig om det!
Vargadotter: Haha, okej. Då hade jag inte fått köpa några cigg alls då eftersom jag inte orkat skaffa ID-kort och bara har ett pass... Således är det lite otympligt att ha med i handväskan. Det är verkligen hemskt när alla tror att man är i 16-årsåldern bara för att man är petit. :-/
Oh well, du gör ju som du vill.
Ja faktiskt (skäms) åt syrran när hon skylle på festival. hon var 19 år och annars hade hon köpt hb och det vill jag verkligen inte
Tack till Er som tyckte jag gjorde rätt i alla fall känns skönt att veta..
jag har köpt ut snus flera gånger till min kille. för jag är 3 månader äldre än honom. och jag tycker inte det är fel det vore skillnad om han va under 15. kram
Vadå otympligt att ha med passet i väskan??? Jag har oxå bara ett pass som id och jag tar med det om jag ska handla på bolaget... men men....
och som sagt, lagen finns inte bara till för att jävlas...
"Vadå otympligt att ha med passet i väskan??? Jag har oxå bara ett pass som id och jag tar med det om jag ska handla på bolaget... men men...."
Ofta är handväskorna så små att passet inte får plats! Självklart får man planera bättre om man ska gå till Systemet och då ta en rymligare handväska, men det är ju inte alltid man tänker på det bara för att man är ute och handlar vanliga grejer.
Jag råkade ut för en trevlig tant på bolaget i sommras.... jag gick dit utan leg vet att de brukar fråga med hade glömt det hemma så jag testade ändå, när jag kommer fram så frågar hon mycket riktigt efter mitt leg, jag svarar att jag inte har nåt med mig, var på tanten knäpper med finngrarna och säger - glöm det som blixten.... jag blev helt ställd, jag hade full förståelse att hon inte ville sälja till mig utan legg men inte för hennes attityd, jag är för tusan 34 år och vill faktiskt ha respekt av folk, var ganska skönt att komma tillbaka senare och visa henne legget, men hon fattade nog aldrig att jag kännde mig krenngt av henne.
Ja, skam att erkänna
Till min bror, som dock var över 18 men under 20. Själv var jag 22-23. Tycker inte det är okej, men är samtidigt lite förbryllad över den dubbelmoral som råder. Man är myndig, har rösträtt, får köpa alkohol på krogen vid 18 men inte gå på systemet förrän vid 20. Tycker man kan höja alltihop till 20...
Köpt cigg till en kompis en gång, hon var då 17.
En lustig grej var att kärringen som hade tobaksaffären i min minimala hemby lät mina 14-15 åriga kompisar köpa cigg fast hon VISSTE att de var så gamla, men hon visste också att jag då var 17 och vägrade sälja till mig. Jag frågade då rakt ut varför fjortonåringar fick köpa men inte sjuttonåringar, vilket hon blånekade till med ett hånleende. Alltså fick en 14-åring köpa ut cigg till en 17-åring den dagen också...
jo jag har köpt ut cigg till syrran nån gång... och köpte ut på systemet till henne... till hennes 20 årsfest... (Hon hade festen på lördagen den 25 feb. men fyllde inte år förrens söndagen den 26 feb )
jag har köpt ut till minderriga