• Yla

Blä, behöver uppmuntran!!

Jag har gråtit nästan hela dagen....

Imorse hoppade jag glatt upp ur sängen och kollade... nä, ingen mens än... Jippi!!! Fram med testet och in på toa... Nä, givetvis inte pos denna gången heller... Någon timme där efter så kom mensen..
    Anledningen till att jag är så fruktansvärt ledsen är att jag har ätit en pergokur och fick en äl-sprula på det... och vem hoppas inte lite extra då??? Jag hoppades väl för mycket..

Åh, varför ska det vara så otroligt svårt att bli gravid?
    Jag ringde till min läkare och fick en tid nästa vecka, men det blir ingen behandling för än nästa månad, då kroppen måste "vila".. åh, varför... varför måste allt ta en sån tid..
    Och då ska vi få göra en insem. Är det nån som har några erfarenheter av det?

Kram på er!!

• Svar på tråden Blä, behöver uppmuntran!!
  • Kwela

Hej!

Jag är oförklarligt barnlös och har varit det i snart 2 år. Jag har just ätit min första enkelkul av Pergotime och gjort en insemination. Väntar på BIM men har redan mensvärk, så förhoppningarna är inte på topp.

Kom gärna in till vår tråd "Vi som ska göra insemination till hösten"

Jag vet inte varför det ska vara så svårt att bli med barn, när det verkar vara så enkelt för de flesta andra...blä

Kram

Vill bli mamma... snart!
  • Flisan79

Ni är hjärtligt välkomna att titta in på min sida så att ni inte ger upp hoppet.

• Hjördan

Hej Yla!
    Jag vet också hur det känns... förskräckligt vissa dagar!!!
    Jag har gjort en insemination och väntar in BIM på onsdag, men det känns definitivt som det är mens på gång och det gör att jag känner mig helt däckad. Hopplöst!
    Hur som helst inget att göra än att vänta och kämpa på...man har ju inget val...
    Önskar lycka till och skickar en stor kram till ledsna dig!

• maribel

Hej här är en uppmuntran, för 2 år sedan var jag i samma situation. Hade försökt bli gravid läänge, köpt dussintals ägglossningstester graviditetstester. Vi blev oförklarligt barnlösa vid utredning. Fick hormon behandling och misslyckade inseminationer. Hade verkligen tappat tron att jag skulle kunna bli gravid. Slutligen blev vi uppsatta på ivf. månader innan planerad ivf testar jag positivt, vi hade lyckats på egen hand. Nu sitter jag här med en underbar liten bebis.

• Cahela

Jag är 32 år och har försökt ordentligt att bli gravid i 1.5 år. Vi har gjort en utredning och fått diagnosen oförklarligt barnlösa. Jag har gjort en insemination i ostimulerad cykel, ätit pergo enkelkur tre gånger och gjort insem under två av dem , tagit en puregokur och gjort insemination, nu har vi gjort vår första IVF: tog ut 17 ägg och lämnade 2 kvar, 11 befruktades men bara 1 blev fyrcelligt och det ruvar jag på nu. De andra kastades.
    Det är jobbigt att gå igenom en massa behandlingar och svara bra på dem men ändå inte bli gravid....man undrar ju vad felet är...

Svar på tråden Blä, behöver uppmuntran!!