• Anonym (Undrar ?)

Någon som vet om man kan kolla om ens telefon är avlyssnad ???

Jo, bara undrar som rubriken lyder..... Har för mig att det ska finnas ett nummer att ringa på telefonen för att kontrollera om telefonen är avlyssnad men jag kommer inte ihåg vilket......
    Någon som vet ?

• Svar på tråden Någon som vet om man kan kolla om ens telefon är avlyssnad ???
  • kjempejente

janne j hahaha.. Jag har inte min telefon avlyssnad för så många gånger som jag har påstått att Bin Laden bor i min källare och att jag ska släppa lös han när lösensumman är tillräcklig... och inte kommer det nån polis och knackar på.

• Callina

Jag googlade lite och hittade info från en privat blog om att koden skulle vara *55# fast det framgår inte om det är för fast telefon eller mobil. Om det fungerar framgår inte heller

Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont
  • OneAndTwins

*55#

Det fungerar inte från det fasta nätet i alla fall... var bara tvungen att testa....

• janne j

Jag betvivlar starkt att man kan kolla om man är avlyssnad genom att knappa in ett speciellt nummer, så det är nog bara ren hörsägen som inte stämmer

• Anonym (luren)

Men hallå¨!!! Även polisen har stora svårigheter med att avlyssna telefoner pga av de lagar vi har i detta land.

*55¤ används när man ska koppla bort telefonväckning via AXE.

Allt låter som ett aprilskämt

• arianne03

Har jobbat på Telia och är säker på att det där är en skröna.
    För att det ska funka måste ju Telia ha en sådan tjänst i AXE systemet, och de har de inte.
    Det där med "svaret är nej" får man om man kontrollerar om man har väckning!!

Saxat från Telias sida!

Kontroll om tjänsten finns beställd för viss tidpunkt görs genom att trycka *#55*klockslag#. Ett av följande talmaskinsbesked erhålls:

# Svaret är ja om Väckning/Påminnelse finns för angivet klockslag
    # Svaret är nej om Väckning/Påminnelse för angivet klockslag saknas

Kontroll av samtliga inlagda Väckning/Påminnelse gör genom att trycka .

• Anonym (jösses)

Självklart kan man inte kontrollera om man är avlyssnad! Ni som är tveksamma, tänk logiskt!

Som någon skrev så skulle ju varenda kriminell människa sitta hela dagarna och knappa in koder för att se om de blev avlyssnade den dagen. Ni förstår väl det orimliga i det? Ni har helt enkelt blivit utsatta för practical jokes.

För att polisen ska få avlyssna krävs domstolsbeslut och det krävs ganska starka misstankar om väldigt grova brott för att det ska beviljas, hur kan ni ens tro att det skulle vara så lätt som att knappa in en kod på telefonen och få besked? "tar mig för pannan"

• merlot

ojoj..hur har de gått me teleavlyssningen ör nyfiken

• listo

Hmm... alltså nääää... hela poängen med avlyssning skulle ju liksom försvinna ifall Telia hade en AXE-tjänst som talade om för folk om de är avlyssnade eller inte *S*

Så nä, jag vågar nog satsa pengar på att det där är en "råtta i pizzan"

• Åsa Ystad

Varför tror du att du är avlyssnad?!

• Scrapis

Tror koden du söker är *#62# vet inte det går att läsa av om man är avlyssnad eller inte men har för mig att det va den här koden som ryktena sa skulle fungera i alla fall 😊

• Anonym (2006)
    Anonym (Undrar ?) skrev 2006-09-09 20:30:29 följande:
    Någon som vet om man kan kolla om ens telefon är avlyssnad ???

Jo, bara undrar som rubriken lyder..... Har för mig att det ska finnas ett nummer att ringa på telefonen för att kontrollera om telefonen är avlyssnad men jag kommer inte ihåg vilket......
    Någon som vet ?

Tråden är snart 18 är gammal.
  • Anonym (their listening)

om du hör klickningar eller brusningsljud eller om du skulle fånga upp helt annat ljud plötsligt kan det vara en stark indikation 

Svar på tråden Någon som vet om man kan kolla om ens telefon är avlyssnad ???