• EsterC

Nån som gjort vul & fått koksaltlösning i livmodern?

Hejsan! Jag har nyss varit på utredning för upprepade missfall. Dem tog bara blodprover på mig & sa att vi skulle vänta med vul tills efter mensen. Då ska dem tydligen spruta upp koksaltlösning i livmodern så att den vidgas när dem ska titta. Låter jätte läskigt, undrar om nån gjort de & om de gör ont.

• Svar på tråden Nån som gjort vul & fått koksaltlösning i livmodern?
  • Pess

Det ingår i en fertilitetsutredning så alla som gjort en ordentlig sådan har oxå fått gjort detta. Är snabbt överstökat och gör inte ont. En del känner ett lätt, snabbt övergående obehag.

Ny tid - Ny strid
  • looby

Det gorde bara lite ont på mig plus lite mensvärk efteråt men inget att oroa sig för jag lovar!Fick voltaren 10 min innan.

• greta2

Jag tyckte att det lät läskigt då de berättade att de skulle föra igenom en liten slang genom livmoderhalsen till livmodern. Detta för att spola med NaCllösning. Men det kändes inte alls. Det är ingenting att oroa sig för!

• EsterC

Tack så mycke för all pepping! Nu är jag inte alls lika nervös. Då är de bara att ringa & få en tid & bita ihop.

• HemligaJag

Jag gjorde det i måndags. Det kändes ingenting förrän mot slutet, då gjorde det grymt ont Smärtan gick över på ca.40 minuter.
    Skönt att ha det gjort men skulle nog aldrig vilja göra det igen.

Önskar er lycka till!

• Hoppas2006

jag gjorde det igår- kändes som mensvärk i kanske 1 timme sen var det över

• noon

Hej, Jag håller med övriga talare. FÖrutom samla känsla fick jag även lite sänkt puls och fick svimkänslor. FÖrsvann dock snart efter de goda pepparkakorna som bjöds.. Lycka till.

• gravid 21åring

Man får lugnande innan och smärtstillande som man ska ta men jag fick aldrig det hem skickat så jag fick göra det utan det och då gjorde det i varjefall skit ont så det är något jag aldrig mer vill vara med om så ta smärtstillande och lugnande  eller be om det.

• Uddan

Jag blev inte erbjuden lugnande eller smärtstillande, det behövdes inte enligt min doktor. Kände oxå ett obehag inför att göra detta men vad gör man inte Men det gick bra sved till lite men gick över direkt. Hade absolut inte ont i 40 min-tim. Smärtan/svidet kändes under kontrollen. Jag kan tänka mig att det känns lite om man e spänd...

• EsterC

tack så mycke för alla svar. De verkar som de är väldigt olika från person till person. Vi får se hur de går...

• LillaAnna72

Jag gjorde detta i maj och blev inte erbjuden något lugnande innan. Känndes inget alls för mig - som tur var!

• dison

Jag har gjort det flera gånger och inte känt något obehag av det. Kanske beror på vem som utför det också? Jag har t.ex. gjort massor med vanliga VUL och aldrig haft ont, förrän en läkare som gjorde sin ST-tjänst frågade om hon fick göra. Visst fick hon det, men det nyptes rätt bra och det har jag aldrig varit med om innan.

• EsterC

När jag väl ringde för att få en tid så va där så klart ingen. Jag får vänta till efter nästa mens & riga tidigare då helt enkelt. Typiskt när man väl samlat mod...

Svar på tråden Nån som gjort vul & fått koksaltlösning i livmodern?