Hej
Jag är adopterad från indonesien, var 10 månader när jag kom till sverige. Jag har inte upplevt ngt direkt negativt...njae det var väl lite oklarigheter i grundskolan men det var mkt för att andra barn inte riktigt visste, det var annorlunda. Men annars har det bara varit positivt. Mina föräldrar har stöttat och hjälpt mig så mkt dom kan, jag har fått prova på det mesta och det är jag mkt tacksam för. Jag har även en lillebror (skiljer 3 år emellan) som är adopterad från indonesien, men inte från samma ögrupp men vi är helt olika på uppfrostan.
Idag har jag fyra namn, varav två är mina ursprungliga namn från indonesien. Inget av dessa är mitt tilltalsnamn.
Vi har sökt mina biologiska föräldrar men utan resultat (har heller inget minne av dom), troligen har dom bytt namn och från det sjukhus jag kommer ifrån har inte dom uppgifterna, då allt kasseras efter 10 år (tror jag det var). Jag har inte varit i indonesien, men mina föräldrar har dock kontakt med ett par indonesiska vänner som har erbjudit sig att vi kan få bo hos dom, ifall vi skulle åka dit. Men frågan är om man har tid, speciellt nu när man har sambo och barn själv, om inte annat så får vår lill tjej bli ngt år. Gå gärna in på min presentation och se vår lill tjej