• gulligaanna

Var och hur sover din hund?

Var och hur sover din hund? (Och är ni nöjda med det eller ni önskar att ni övat in ett annat beteende från början?)

Tex: I vår säng vid fötterna på en filt
    I sin korg på golvet bredvid sängen
    I annat rum

osv......

• Svar på tråden Var och hur sover din hund?
  • Nutz

Min Shelti-tik sover alltid där jag sover! Så i sängen på mina ben eller brevid på min huvudkudde *mysigt*

Min Lapphunds-hane tycker det är varmt i sängen så han ligger bara en stund och kvällsgosar,sen kryper han under sängen.. Han har dock missat att han börjar bli på tok för stor för att ens komma udner sängen Men han är alltid välkommen till min kudde

• melonpuss

Wilma sover alltid i sovrummet där sover hon i korgen, under sängen eller i sängen.

• Vårsolen

I vår säng får hunden inte vara då jag är livrädd för fästingar och annan ohyra!
    Så han ligger i sin biabädd i hallen(flyttar jag bädden så lägger han sig på dörrmattan...), och nån enstaka gång på ett täcke nedanför våran säng.

• MakeMeHappy

Min Jack Russell tik sover i sängen under täcket ihoprullad bakom mina ben, eller mot min mage medans jag håller om henne. Skrattande

detta är ngt som hon gjort sedan hon kom hem dagen då hon var 8 veckor. INGET kan få henne att sova utan mig, bortskämd som hon är.  Sover pojkvännen med mig så ligger hon under hans täcke istället. Haha!

• MakeMeHappy

Tillägger att när jag bodde med min förra sambo så hade vi 1 jack russel tik, 1 jack russell hane, 1 APBT tik och en APBT hane i sängen, samt en stor Borzoi-korsning under sängen!
    Så sammanlagt var vi 6 "personer" i en dubbelsäng, vilket ger väääldigt lite utrymme. Men mina hundar har alltid fått och kommer alltid få sova i sängen, ett val som jag som hundägare gjort själv. Tycker det är så mysigt!

Skrattande

• Simon lukacs

Min lilla jack Russel (blandras) är 3 veckor gammal någon som vet hur ja ska ta hand om han hur ja ska agera mot han hur ja ska lära han vart han ska sova nån som kan svara snälla ????

• Pilsner
    Simon lukacs skrev 2020-05-03 22:40:58 följande:

Min lilla jack Russel (blandras) är 3 veckor gammal någon som vet hur ja ska ta hand om han hur ja ska agera mot han hur ja ska lära han vart han ska sova nån som kan svara snälla ????

Tre veckor?!? Valpar ska vara minst åtta veckor innan de först får lämna sin mamma. Lämna tillbaka valpen omedelbart!
  • mollyoshea

Min hund har sovit i sängen med mig i 5 år, sambon fick motvilligt vänja sig när vi träffades men nu när bebis kom (och vägrade sova i egen säng) har vovven fått flytta ner i sin korg på golvet. Jag tycker det känns såååå deppigt men han verkar ha vant sig, även om han säkert hellre hade sovit med oss.

• Vildbi

På nedervåningen i sin korg under trappen i hallen. Det är en vakthund.

Skulle aldrig ha hunden i sängen av samma anledning som jag inte sover med skorna i sängen - det är smutsigt.

• Gameofthrones

Vår hund/hundar ibland passar vi i familjen varandras hundar.

Min huskey sover i en stor hundkorg, mjuk och skön under vårat stora matbord vi har en stor matta där också såibland ligger han raklång , avslagen där med.

När våra barn va bebisar så låg huskeyn där i deras rum.

• Snacka

På det hårda golvet, nedan för min fotända, brevid sin dyra ergonoma hundmadrass. Ibland använder han madrassen som huvudkudde. Golden retriever-kända för att gilla hårda golv.

• Snacka

På det hårda golvet, nedan för min fotända, brevid sin dyra ergonoma hundmadrass. Ibland använder han madrassen som huvudkudde. Golden retriever-kända för att gilla hårda golv.

• Silverjenny

Vår bedlingtonterrier sover alltid i sängen hos någon i familjen, oftast hos mig om inte min dotter har pojkvännen här, då vill hon bara sova med dem :) Hon ligger hopkurad vid min mage eller utsträckt längs mina ben, oftast ligger hon med huvudet på mig eller så lägger hon sig helt på mig om jag sover på rygg. Hon är en riktig kelgris som alltid vill ha kroppskontakt och ligga nära <3

Hon fäller inte och skitar inte ner så det är bara mysigt att ha henne i sängen.

• Gnussen

Vår jack Russel sover alltid i sängen där flocken är samlad???? Han vill alltid krypa under täcket och lägger sig alltid framför magen eller bakom benen vid knäväcken där kryper han alltid ihop.

• Stora Tomten

Jag har 4 malletikar. 3 av dem var vana vid att sova i sängar och andra möbler. Jag kan lova att de är helt avvanda vid att klättra upp till oss. Alla medlemmar i vår flock har en egen plats. Annars hade de haft ihjäl varandra. Det lär sig älsklingarna snabbt. Precis som de gillar golvvärme vintertid uppskattar de golvets svalka under sommaren.

Svar på tråden Var och hur sover din hund?