• fenomena83

Låter du ditt barn bada naket på offentlig badplats?

Visste inte var jag skulle lägga denna omröstning men jag tänkte att det kanske blir bra här.

Igår va jag och sonen (15 mdr) och hälsade på en kompis som bor nära en badplats. Vi hade inte med nåra badkläder men blev så himla sugna på att bada så vi gick till sjön och min kompis och hennes dotter skulle bada. Först tänkte jag att min son skulle få bada i blöjan bara och sen byter jag den. Men det såg obekvämt ut så jag tog av honom den så han fick bada naken istället.
    Det kändes otroligt obekvämt för mig måste jag säga.
    Min kompis sa att det spelar väl ingen roll, han är ju bara ett barn, han måste väl få bada naken, han har ju inget att dölja.
    Självklart inte. Men jag tittade mig omkring på stranden och funderade över undrar hur många pedofiler som sitter där och har kommit dit för att titta på halvnakna och nakna småbarn. USCH!!!!!!
    Jag tänker INTE låta honom bada naken igen nu utan har alltid med hans badbyxor vart han än går. Tanken skrämmer mig!!!!!

Låter ni era småbarn bada nakna?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Låter du ditt barn bada naket på offentlig badplats?
  • Lalune2

All heder åt dig Bonanza. Själv kan jag konstatera att jag för det första blev så chockad att jag inte hann reagera och för det andra kan jag ju heller inte 100-procentigt veta att han stirrade just på henne. För mig såg det definitivt ut så, men det är farligt att anklaga folk för saker. Jag eller du kan ju faktiskt ha fel och någon blir falskt anklagad. Illa.

Olika syn, helt enkelt.

Var närvarande i varje ögonblick av ditt liv
  • vadskajaghetadå

jag förstår precis hur bonanza tänker och jag håller med.

okej nu menar ju inte jag att man ska kunna blotta barn precis hur som helst bara för att inte låta pedofilerna ta över, självklart inte men på nåt sätt känns det som att beröva barn frihet att kunna springa naken på stranden vilket nog måste kännas rätt skönt, iallafall för blöjbarn.

ska dessa sjuka människor få styra över oss på det viset?

förstår ni vad jag menar?

• vadskajaghetadå

sen så kanske jag låter väldigt fördomsfull, för det kanske inte alls är så att majoriteten av pedofiler är män, det kanske bara är min fördom av allt man hör, men hade jag en flicka kanske jag inte låtit henne springa naken så ofta som oscar får det, på nåt sätt känns det mer "okej" att oscar gör det.

naivt nog

eller tycker ni att det är skillnad på nakna pojk och flickbarn?

• vadskajaghetadå

det är bara det att jag blir så arg på pedofierna att pga dom så kan inte många barn få gå nakna om dom vill det, det är DET som gör att jag känner att fan dom ska inte får beröva honom detta, men ja man gör väl barnet en björntjänst, för det är ju inte meningen att dom ska kunna gotta sig åt våra barn....

• Lalune2

Nej,  men hur skulle du göra det då, Bonanza? Det kan vara intressant att veta, alltid kan man lära sig något!

• Bonanza

Soleil - gud, det beror helt på situationen! Kanske gå fram till honom och fråga vad han glor på? Kanske högt fråga (så att alla hör) om det verkligen är lämpligt att stirra så? Det är lite svårt att svara på så här hypotetiskt, som du säkert förstår.

• Lalune2

Men om du frågar högt så andra hör så insinuerar du ju att han stirrar, vilket du inte hundraprocentigt vet? Alltså blir han uthängd utan att kanske ha gjort ngt. Alla på stranden kommer att se honom som en presumtiv pedofil, vilket han faktiskt kanske inte är.

Jag förstår att det är svårt att svara hypotetiskt, men du verkade så säker på din sak, att du skulle göra ngt och då brukar man ha tänkt ut det i förtid. När du väl står där så är det ju inte säkert att du kommer dig för att göra ngt annars, pga chock el annat.

• Bonanza
    Soleil - jag vet bara att jag känner mig själv. Och jag skulle ingripa. Det är jag 100% säker på, jag är en sån person. (Knatade höggravid upp till grannen för att jag trodde att hon blev misshandlad. Tänkte stoppa killen. Med vaddå? Magen? )
    Däremot vet jag inte nu hur jag skulle reagera, det är situationsbaserat!
  • Essa01

Jag förstår inte varför alla snackar om pedofiler?

De tänker sjuka tankar om barn oavsätt de har kläder på sig eller inte.

Min son älskade att springa naken på stranden när han var bebis, och jag personligen tänker inte ens tanken om att pedofiler kan titta när jag ser en liten naken på stranden.

Jag tänker bara fy vilken gullig unge!

• idiblon

Det skulle väl kunna hända, men helst inte. Jag gillar inte nakna kroppar, oavsett om det är på barn eller vuxna. Eftersom jag inte vill se andras nakna ungar, så ska de "slippa" se mitt barn. (Jag tycker naturligtvis inte att mitt eget barn är äckligt.)

• Marlene78

Om jag hamnar på en strand oplanerat, som i ´TS, så låter jag barnet bada naket..

Men så länge jag vet medmig att det kan hända kommer ´mitt barn ha badkläder på offentliga ställen.. Vad trist det låter men så är det tyvärr..

• Majsan70

Självklart får hon bada naken om hon vill. Jag ser inget fel i det och tycker attdet är hemskt skönt själv när man har tillfälle till det. Pedofiler finns ju där man minst anar det ändå och de tänder ju oavsett vad de har på sig....

• AstraTrillian

Finns det någon som helst anledning att tro att massa pedofiler hänger på stranden och smygplåtar? Förstår att risken teoretiskt finns men inträffasr det verkligen, vill ha lite fakta!

• Liziz

Det är olika, ibland med och ibland utan badbyxor. Hon älskar att bada och att "immas" och eftersom jag själv vet hur skönt det är att bada naken låter jag henne göra det med ibland. Själv badar jag bara naken på natten när det inte är mycket annat folk i närhetn.

• 180823

Jaa klart man kan bada naken som liten pojke/flicka man kan inte tänka på pedofiler helatiden du sityer ju på stranden och vaktar barnet/barnen om nån skumm typ skulle närma sig ditt barn så kan man ju vad heter det "gripa in"? Eller säga nåt hörru var inte så närgången på henne tex.

• 180823
    Liziz skrev 2006-07-10 21:50:53 följande:

Det är olika, ibland med och ibland utan badbyxor. Hon älskar att bada och att "immas" och eftersom jag själv vet hur skönt det är att bada naken låter jag henne göra det med ibland. Själv badar jag bara naken på natten när det inte är mycket annat folk i närhetn.

Hej undrar bara vad betyder immas aldrig hört det förut :)
  • 180823
    Alvi skrev 2006-07-06 12:45:23 följande:

Nej, förskräckligt nog gör jag inte det...

Jag är uppvuxen på en naturistcamping (somrarna alltså ) och har inga problem med att vara naken.

Idag gick vi förbi ett bad och jag tänkte "Så skönt för Lilja att få doppa sig" men så kom jag på att vi inte har badkläder med oss, så jag lät bli.

Lite för att det känns som att andra "vanliga" tyycker att det är opassande att ha barn bada nakna på allmän strand...

Hmmm bra tänkt vissa tycker det är olämpligt
Svar på tråden Låter du ditt barn bada naket på offentlig badplats?