• Trullzan

Vart går gränsen svårt att bli gravid?

Vet inte riktigt vart jag hör hema?

Har inte varit aktiv så länge 8 mån aktiv bv...men har sedan sommaren -03 varit igång att blir det så blir det har under tiden 2 st missfall.

Äter nu pergo..är på dag 2 med pergo..7/30 i cykeln

Kram Trullzan som fick reda på att en vän vart gravid på sit 1:a försök igen

• Svar på tråden Vart går gränsen svårt att bli gravid?
  • krickan

Ville bara säga att jag tänker på dig!
    Det är aldrig kul att höra om de som blir med barn under första försöket. jag vet flera stycken. Sedan får man inte själv till det. Vi har nu försökt i ca 2 år och mensen kommer som vanligt varje månad. Skiit, det känns hopplöst, men som en tröst i allt elände kan man läsa om att man ej är ensam i denna situation, vilket man kan känna sig i bland!!
    Ha en trevlig helg.
    Många kramar

• Mollie

Jadu, det har juag funderat på med!

Ibland blir jag irriterad på att folk skriver att de har svårt och så har de försökt att bli gravida i ca 6 månader. Då håller jag inte riktigt med!

MEN sen är ju alla olika och alla omständigheter är ju åxå olika... Så jag vet inte! En tjej med 6 månder bakom sig och kanske missfall eller nått inkluderat i dessa månder, då är man genast i ett annat läge...
    Fast nej, jag vill nog säga att man försökt i 12 månader och kankse har börjat en utredning, då har man svårt att bli gravid...

12 månader är ju trots allt det "normala"... Men som sagt, alla tänker olika...

M-

• Mysak

Att det tar mellan 6-12 mån att bli gravid är ju normalt så för att räknas till dem som har svårt att bli gravida så tycker jag att man ska ha försökt aktivt i mer än 12 mån.

• amathea

Jag anser mig ha FRUKTANSVÄRT svårt att bli gravid
    Har nämligen ingen ägglossning *suck*
    11:e oktober är det ett år sen min mens kom igång...
    och hela tiden en massa krångel.
    Nu senast va de 2 dagar mellan sista dagen på första omgången, och första dagen på nästa omgång.
    TREVLIGT!

Väntar på utredning i november....

Svar på tråden Vart går gränsen svårt att bli gravid?