Är du fåfäng?
Är du fåfäng eller skiter du i hur du ser ut?
Jag valde annat eftersom jag inte tyckte där var något alternativ passade.
Jag skulle vilja säga njaaa....visst bryr jag mig om mitt utseende men inte till den grad så jag blir fåfäng.
Japp, och erkänner det
JA!!! och erkanner det.
Jajamensan!
Ja, det får jag nog säga att jag är.
Usch, jag har snarast dåligt samvete för att jag helt saknar fåfänga och kan se ut hur som helst.. önskar man kunde köpa lite fåfänga på burk.. och tålamod oxå..
Japp, och erkänner det
Kan nagon forklara for mig vad betyder begreppet fafanga? Vad jag ser ar att Bibeln, bara Bibeln (!) fordomde den mänskliga aspiration av skönhet som fafanga, det var och kanske still ar en synd.
Men det ar bara en biblisk ide, hypothes att kalla skonhet och stravan efter skonhet - fafanga.
Stravan efter skonhet handlar om sjalvupplevelse och formation av sjalvbild och sjalvkansla, stravan efter skonhet ar stravan efter skonhet, det ar inte fafanga.
Evolutionistisk psykologer sager att stravan efter skonhet ar positiv, normal och ar inte fafanga. So varfor kallar ni sjalva som vill vara vackra fafanga?
Hur definierar du det begreppet?
Beauty is important to everyone. Even the outstanding Eleanor Roosevelt said ?I only wish that I had been prettier.?
This is not vanity. Evolution has programmed us to try to look beautiful. Neanderthals mixed vividly colored cosmetics, and sculpted seashell jewelry. Ancient mummies reveal that primitive orthodonture used catgut to straighten teeth and close gaps.
Evolutionary psychologists assert that trying to look beautiful is partly about sexual courtship. Looking beautiful is delightful to see, plus it can show skill, intelligence, and ingenuity.
Whether or not people who beautify themselves are aware of it, making themselves beautiful has also resulted in bonding them together socially: another aspect of evolutionary survival.
Fran boket "The psychology of beauty" av Ellen Sinkman, evolutionistisk psykolog och psykiater.
BiBeln fordomde stravan efter skonhet som fafanga. Fafanga menar tomhet. Pa engleska fafanga ar vanity.
nouw.com/sagamariah/inspiration-vanitas-de-heem-31897720
Och Kristendomen sa att manga saker ar fafanga (tomhet) och dom uppfann "synd av fafanga". :D LOL Alla saker Kristendomen domde som fafanga (tomhet) var for dom tomhet (fafanga).
Och fran biblisk moral manniskor borjade kalla "excessive concern for physical appearance" - fafanga. LOL Vem bestammer var ar excessive? :D Det ar aret 2018 idag och ingen har ratt att doma andra manniskor for hur mycket dom bryr sig om sitt utseende! Det ar BIBLISK MORAL!
Utseende (yta) ar kopplat pa hur man upplever sig sjalv, det ar kopplat till hur manniskor mar och det ar direkt kopplat till sjalvkansla!
Las och grata manniskor. At i 21 arhundrandet domma manniskor om dom bryr sig mycket om sitt utseende ar TRAGISK! Biblisk hjarntvattning pa hogsta nivo. For Kristendomen homosexualitet ar omoralisk och onda.
ARET 2018 AR IDAG!!!
Stravan efter skonhet och att bryr sig hur mycket du vill om skonhet och utseede ar inte fel, och det ar inte tomhet (fafanga)!!!
Saker Bibeln fordomde som tomhet (fafanga) :
www.spiritualdirection.com/2010/04/26/how-can-i-identify-my-root-sin