• Zocute

Kolla vad häftigt. Ditt namn på Alviska!

Hej,

På denna sida kan du översätta ditt namn till alviska.
    Dvs det språk/skrift som alverna i sagan om ringen har!

VIKTIGT!
    För att det ska bli den snygga stilen så ska du ändra format från Tengwar till PNG. Och Tangwar Parmaite till Sindarin.

Skriv i den övre rutan och tryck på översätt-knappen!

"Liza" blir skitsnyggt....häftigt att ha som tatuering tex. Men alla namn blir inte lika snygga, allt beroende på tycke o smak.
    Man kan ju skriva sina barns namn, sin mans/tjejs, ett bra ord typ "styrka", "frihet" osv o kolla om det blir fint.

Men utan inställningarna ovan så blir det inte nån fin stil på texten...;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-21 12:55:04:
    OJ! Bra att jag skickade med länken va!?....Här kommer den.....

www.tengwar.art.pl/tengwar/ott/start.php

• Svar på tråden Kolla vad häftigt. Ditt namn på Alviska!
  • Duckan74

Jag hajar ingenting, får inte fram nån översättning, blir bara massa siffror??

• Zocute

Duckan

I formatfliken anger du PNG och SINDARIN i rullisten.
    Sedan skriver du det namn du vill ha översatt i övre rutan och trycker på knappen under nedersta rutan...Funkar det?

• Alvi
    Änglatuss skrev 2006-06-21 13:18:13 följande:
    Nolwe skulle jag heta
    Hu får du fram det??
    Nääe, om man skulle ta och byta texten i sidfoten...?
  • Laire
    Trinity78 skrev 2006-06-21 12:59:54 följande:
    Fast en översättning är det ju inte riktigt. Själv heter jag Elin men för att få samma betydelse på "alviska" så får jag gå tillbaka till grundnamnet som är Helen (Elin är en skandinavisk smeknamnsform av Helen). Helen betyder "fackla" eller "lysande" och detta heter Alcie eller Alce på alviska.Mitt alviska namn är alltså Alcie. Kolla här www.elvish.org/elm/names/a.html för att få en översättning. Om ditt namn inte finns med kan du kolla på www.behindthename.com för att hitta grundnamnet först. Reality is a bore
    I hennes inlägg hittar du länken (inlägg 3)
    Kärleken går dit den vill och inte dit den skall.
  • Duckan74

Näe, jag måste vara helt bäng, kom fram nåt som såg att vara hindi, typ..?
    Kan nån som är mer bright än jag testa med namnet Annika?

• Zocute

Trinity

Arwen....undrar vad hon heter på människospråk. Har du kollat???

• Alvi
    Änglatuss skrev 2006-06-21 13:21:28 följande:
    Sisujag kollade härwww.elvish.org/elm/names/a.html
    Ahaaa...... Ja, eftersom Mona är en kortform av Monica var det närmsta jag kom "Eresse" eller "Eressie"...
    Nääe, om man skulle ta och byta texten i sidfoten...?
  • Zocute

Duckan ...
    fick du fram skriften där det ser ut som du heter imhg, fast med lite prickar över? Då är det rätt isf...

• Duckan74

Så var det nog, men det var i så fall det fulaste jag hört, det finns ju inte ens en vokal med där?! Jag som tycker att Annika är rätt trist, tar tillbaka det, är ju sagolikt jämfört med imhg!

• Zocute

Duckan ...tänkt på att det är hur man skriver Annika....inte att det uttalas så!

• Duckan74

Haha, jag kommer över chocken snart zocute!
    Undrar hur de tycker att imhg ska uttalas? För mig låter det som ett företag.

• Laire
    Duckan74 skrev 2006-06-21 13:52:09 följande:
    Haha, jag kommer över chocken snart zocute!Undrar hur de tycker att imhg ska uttalas? För mig låter det som ett företag.
    Sökte på bakrunden på Annica, som ledde till Anna och sedan till Hanna. Ditt älvnamn i människorbokstäver är alltså:

HANNAH, HANNA (f.) Heb. 'favor, grace'; almare, almie "bliss" would be the closest translation for now, hence Almie or Almare; update: a word for "grace" has been published: eruanna, so Eruanne (with a feminine ending)
    Kärleken går dit den vill och inte dit den skall.
  • Trinity78
    Zocute skrev 2006-06-21 13:21:27 följande:
    Arwen....undrar vad hon heter på människospråk. Har du kollat???
    Arwen är ett walesiskt namn som betyder "fager" eller "vacker". Annars hittade jag detta på Behind the name:

Arwen: Means "noble maiden" in Sindarin. In 'The Lord of the Rings' by J. R. R. Tolkien, Arwen was the daughter of Elrond and the lover of Aragorn.
    Reality is a bore
  • Duckan74

sundsvallstjej, det var ju bra mycket roligare namn, tack

Fast om jag öppnar eget nångång ska det nog heta imhg..

• ELAAAN

eeeeeeh jag fattar inte hur dte funkar?

• katew

Fattar inte hur det sk bli,    tog mitt namn kate å det blev två namn, kan någon kolla vad som stämmer här?

tack,

Svar på tråden Kolla vad häftigt. Ditt namn på Alviska!