• Hoppentoss

Hjälpa min vän med info. Hon fick missfall för 6 gången idag. Så ledsen.

Hej!!

Jag har en vän som fick missfall för 6 gången idag.
    Efter 4 missfallet hittade dom ett fel i hennes livmoder. Ett ovanligt fel. Det var en typ av missbildning. Detta kunde lätt fixas. Så dom försökte fler gånger.
    Men barnen dör i magen på henne och hon får skrapas.
    Dom blir lätt med barn men mister dem lika lätt.

Hon är utomsig av sorg och törs inte testa mer.
    Finns det någon här som fått många missfall och har hittat felet. Vad kan det vara för fel??

Snälla svara.

Kramis Tossan

• Svar på tråden Hjälpa min vän med info. Hon fick missfall för 6 gången idag. Så ledsen.
  • Jewell

Beklagar din vän stora sorg. Kan inte förstå hur det kan kännas efter 6 missfall.
    Har inte själv haft missfall men hört om dom vars kroppars immunförsvar mistar fostret för en infektion som kroppen behöver göra sig av med..men hur man rättar till det felet vet jag inte...

• Hoppentoss

Tack för ditt svar..
    Jag läste just om det...Dom var duktiga på det i danmark stod det på en hemsida...stämmer det??

• Hoppentoss

jag smiter och käkar kommer strax åter..skriv gärna om era erfarenheter.
    Kramis Tossan

• yaz

Hon måste ju få utredas för det på sjukhus nu, vissa autoimmunasjukdomar samt kromosaom avvikelser hon mamman eller pappan kan orsaka missfallen. Be dem kolla upp det innan de försöker igen!

• igc

Kika in på tråden " vi som haft fyra mf eller fler" - där finns endel information om utredning/behandling. Bra att du finns där och stöttar din vän, bara att hon har någon att prata med när hon känner för det.....för ibland vill man inte prata och ibland så hjälper det jättemycket! Kram igc

• Hoppentoss

IGC

Supertack för tipset...var inne och läste.
    Nu skall jag bara få henna att gå ina och snacka och hitta er. Ni vet ju så mycket...
    Kramis Tossan

• Aran

Jag har haft tre missfall på raken, och jag blev tillordnad PREG. Det är ett sorts hormon som hjälper gulesäcken att förse fostret med näring om nu gulesäcken skulle vara dålig.
    Födde en son 98, tog då PREG, och är gravid igen och har även denna gång tagit preg.

Hoppas din vän snart får uppleva en lyckad graviditet!

Kram

• Flisa 1

Hej !

Vilken tur din kompis har som har dig

De är enormt jobbigt jag vet precis vad din kompis går igenom.

jag fick mitt efterlängtade älskade barn vid sjunde graviditeten, jag mista alla min första sex också.

Jag fick inte den hjälp jag behövde av sjukvården utan fick
    själv läsa mig till olika anledningar och forskade på egen hand
    nu vet jag ju inte om de va de som till slut gjorde att jag fick behålla mitt barn men när man är så där desperat (efter sex förluster) så tar man ju till allt man bara kan för att få behålla barnet.

Om du vill ha ett bollplank eller om din kompis vill fråga/ undra över något så finns jag på mitt krypin.

Gått igenom en hel del och kan iallafall vara ett stöd och vet precis vad de är din kompis går igenom

ge henne en riktig styrkekram ifrån mig

flisa

Svar på tråden Hjälpa min vän med info. Hon fick missfall för 6 gången idag. Så ledsen.