• fru smultron

dos på progesteron..vad har ni för styrka?

Försökt att få tag på gyn dr idag utan resultat, så jag tänkte bara slänga ut frågan här...
    Vad har ni för dos på prog vaggisar?
    Vad är skillnaden på dessa och Crinone?

• Svar på tråden dos på progesteron..vad har ni för styrka?
  • mammamia

Jag har 400 mg ska ta 1 morgon och 1 kväll!
    Jag tar dom för att undvika missfall, har haft 4 st! Är nu gravid och tar sedan en vecka proggisar men jag känner inte som att det växer i magen så jag är beredd på ett till! Känner i brösten men det är kanske proggisarna!

• Herus

Jag tog 400 mg prog fram till v 12 för att jag haft 3 tidiga mf.
    Tog 3 st om dagen..

Har aldrig hört talas om crione..

Lycka till..

mammamia.. håller en tumme för att det ska gå bra för dig..!!

• Herus

Ge inte upp mammamia.. tillslut går det. Jag har en liten kille i magen som buffar för fullt..!! är i v 22 nu...

• igc

Jag tar 400 mg x 2 fram till v. 12, om man nån gång kommer dit....igc

• Thisla

måste bara få fråga er som har koll och som äter progesteron..

Har det konstaterats att ni har för lite gulkroppshormoner och att det är därför ni får mf?
    Eller kan man få det föratt öka chanserna att få behålla fröet?

Är det skadligt att ta progesteron om man kanske eg "inte behöver", alltså kan man få för mkt progesteron?

Har jättejättesvårt att bli gravid pga få och skadade spermier och har även haft mf. Därför känns det som att OM jag blir gravid kan jag inte riskera något eftersom det kan ta flera år mellan varje graviditet om inte mer...  Hade ett mf senast för ett år sedan, hann då till v 9 när man upptäckte att grav. avstannat i v 4-5.. Det var efter det missfallet som tankarna satte igång och jag är ganska säker på att jag haft några väldigt tidiga missfall genom åren.. Sen "mens" med samma smärtor som vid mitt mf och klumpar i blodet.

Så om jag skulle lyckas bli gravid vill jag göra allt för att inte drabas av detta tröstlösa tillstånd. Därav min fråga

Kram till alla drabbade *delar er känsla*

• Thisla

någon som har svar på min fråga? (sorry ts men måste få puffa lite)

• Flisa 1

Hej Thisla !

Ledsen över att läsa hur jobbigt du har de.
    Jag skickar dig många styrkekramar.

Angående Progesteron så ges de till dom som har haft upprepade missfall. Kroppen producerar ju detta ämne själv i kroppen när man blir gravid. Så de är inte farligt att ta detta hormon.
    De ska förstärka graviditeten så kroppen fattar att man är
    gravid och på så sätt få behålla de.

Hoppas du förstår vad jag menar.

Hos mig så hittade dom inte nå fel på min "egen" tillverkning av gulkroppshormonet men ansåg att de inte kunde skada att jag tog de.
    Dom två första gångerna så hjälpte de inte utan de slutade i missfall, men de kan bero på att jag fick en för liten dos utskriven, fick en per dag när de vanliga är att man ska ta tre om dygnet.
    De som till slut hjälpte mig tror jag va att jag tog ett blodförtunnande medel men de är en helt annan historia.
    HOppas att jag kunde hjälpa dig något med din fråga.

Behöver du ett bollplank eller stöd så finns jag i mitt
    krypin.
    lycka till
    kram
    flísa

• Thisla

Jag är gravid och har fått Crinone utskrivet!
    Ska börja på onsdag om hcg blodprovet är okej!

Kollade i fass, inga billiga preparat, 15 dagar kostar 506 kr!
    Är de vagitorier som ni pratar om, lika dyra?
    Såklart värt det, om  än bara som mental stöttning, och har j uredan lagt ut så mkt pengar på denna "svårt att få barn" historia med alla sjukvårdsbesök och mediciner.

Svar på tråden dos på progesteron..vad har ni för styrka?