• FridaE

VUL privat i Norrköping!?

Någon som vet var man kan göra VUL i Norrköping. På vanliga MVC gör de inte VULom det inte finns nån anledning. Undrar om det finns nån privatklinik man kan vända sej till??

• Svar på tråden VUL privat i Norrköping!?
  • annica

Hör med Lovisakliniken.
    Lycka till!

• camomillis

De nås på 011-164000
    Brukar ha hyfast gott om tider!

• FridaE

Ok, tack så mcyket för era svar..fick sammasvar i norrköpings-tråden då jag frågade. :) Får man be om VUL därbara för man vill? Nån som vet hur mycket det kostar?

• camomillis

Tel nummret är 164400, jag skrev fel!

Det kostar 250kr att göra ett vul (de går på vanliga sjukhustaxan, har du frikort så gäller det)
    Det finns ju fler privata gyn här i stan, men Lovisamottagningen brukar ha hyfsat kort väntetid.
    Jo men det är bara att säga att du vill komma på ett vaginal ultraljud, så bokar de in dig. Inga problem! Ska själv dit snart...

• FridaE

camomillis: Ok, fick du inte VUL beviljat av mvc..eller varför gör du VUL där? (om man får fråga asså )

• FridaE

Kan du direktnummret till mvc?? Tänkte höra med dom först...

• camomillis

MVC gör inga vul, det är kk som gör det. Dir.nr till kk är 223300.
    Jag fick höra av kk att det är ont om tider o att de endast prioriterar akuta fall. (har hört det av dem förut också vid tidigare grav.)
    Jag vill göra vul pga 2 tidigare mf.

Då Lovisa är privat så behöver de ej ransonera bland sina tider, utan "först till kvarn" gäller. Dock så brukar det finnas tider hos dem (2 läkare jobbar där) med ca 1 veckas varsel.

Men testa kk först om du vill!

Lycka till

• FridaE

Camomillis: ok! När har de på Lovisa telefontid..ringde förut men kom inte fram. Måste man tala inpå telefonsvarare(har fobi för sånna)?
    Vet du när de först kan se med säkerhet att hjärtat slår? Jag är bara i v 5+3, så jag antar att jag får vänta ett tag ändå...

Taskigt av KK att du inte får komma dit när du haft missfall förut,jag skulle blivit förgrymmad Jag har nog inte stor chans då, för jag är bara orlig för jag har inga grav.symptom. Mår pyttelite illa ibland men med sonen mådde jag illa konstant...

Förlåt att jag pepprar dej med frågor men vill ju veta

• camomillis

Nämen det är lungt!
    Jo jag blev lite irriterad på kk faktiskt, innan så vet jag ju att jag inte skulle få komma in, eftersom man enl dem inte har befogad oro förrns man blöder.
    Men denna gång va det tom bm som bokade min inskrivning som sa att jag kunde vända mig till kk för vul, då jag haft 2 mf det senaste året.
    Men men.. mig gör det egentligen ingenting, de på Lovisa är så duktiga o det är ju ändå samma pris. Jag har dessutom frikort då jag hållt på med min barnlöshet ett tag nu...

Hmm.. jag tror att jag brukar ringa närsom på dagen, de brukar svara. Prova igen bara. Tror inte att du behöver prata in något medd. Som sagt, deras sköterska brukar svara.
    Jag har ett till tfn nr hemma, kan skriva det till dig ikväll om du vill!

Jag är ca v.5+2, så då är vi ganska lika!
    När jag ringde Lovisa o bokade min tid så enades vi om att jag skulle komma v.6+3, jag tyckte det kändes tidigt, men hon sa att man kan se hjärtat då.
    Jag la ut en tråd här efteråt för o höra om folk sett hjätat redan då, och fick många svar av folk som gjort det. Så någon gång v.6+ verkar det ju som att man skulle kunna gå iväg o se hjärtat!

• FridaE

Ok, tack så mycket för hjälpen..jag provar ringa i morgon igen! Jag ska nog ta en tid lite senare, så det är säkert att hjärtat syns ordentligt för tänk om de inte ser det,då blir man ju ännu nojjigare.*usch*
    Vi är asså nästan lika långt gångna, kul! Jag har BF 5 februari, om jag räknat rätt, när har du?

• FridaE

Idag kom jag fram...fick tid den 21e. Då är jag ju i v 7+5 och dåtrodde hon jag pratade med att hjärtat skulle synas..hoppas det! Lycka till till dej på ditt VUL och tack så hemskt mycket för hjälpen!

• Jessie

Här har ni en till som fick svaret av KK att de inte tar emot annat än akutfall. Jag ringde i v.6 för att jag hade en liten blödning och har även haft två små till. De lotsade mig vidare till Lovisa men jag har valt att vänta. Är nu i v. 10.

• camomillis

Ja det är lite sorgligt på ett sätt, att kk avfärdar en så. Speciellt när det här för en annan är livsavgörande... Jag blev extra arg när tom min bm sa att jag kunde ringa upp till kk för o få komma på vul, eftersom jag nyss haft två mf. Men ändå så nekar de.. Men som sagt, jag kände det på mig. Så det gäller att inte ta illa upp, utan man får helt enkelt ringa någon annan
    Så nu har jag tom slutat ringa kk, tycker bara att de behandlar en som "en i raden". Jag vänder mig alltid direkt till Lovisa eller min gyn Ewa Hellberg, men hon har alltid så ont om tider tyvärr!

Kram på er, o hoppas att vi alla fortsätter tills februari!

• Jessie

camomillis: Ja jag tycker verkligen de behandlade dig fel för med sådan historia bör man få komma på koll för att själv må bra. Men tur att du haft lycka med Lovisa.

Har du en aning om de gör könsultra på Lovisa? Vi funderar lite löst på att titta könet på denna parvel.. mest för att underlätta det hela.. har ju en tjeja innan..

Lycka till alla!

• FridaE

Hon jag pratade med när jag ringde sa att man kunde gå hos dem istället för på MVC om man ville,funderar lite på det...På MVC sist fick jag liksom känslan av att de stressade igenom alla besök och interiktigt tid. Kanske skulle prova?

Jessie: De kanske gör könsUL, du kan ju ringa och fråga!

• camomillis

Ja Lovisa har även MVC sen i vintras! Ska tydligen vara mkt uppskattat. Jag har redan bokat in mig hos landstinget, glömde faktiskt bort Lovisa! Hmm... undrar om man ska boka om...?
    Eller, hehe.. eftersom jag är så paranoid o vill göra många vul så kanske det är skönt (för alla parter ) att ha de vanliga besöken på sjukhuset o mina vul hos Lovisa

• FridaE

Camomillis: Jo, jag haroxå redan bokat mej på MVC (sjukhuset) och fortsätter nog där...men jag vill nog oxå göra ett VUL till efter det första..bara för å vara på säkra sidan... fick ju inte tid på MVC förrän i början av augusti pga att alla ska på semester och blablabla. Tycker det är såå sent!

• MianZ

VUL bara på KK?? Jag gjorde VUL i v 14 på MVC. Fick tid för läkarundersökning pga av att jag tidigare fått diagnosen PCO och haft svårt att blir gravid. Min barnmorska sa att jag skulle be läkaren om ett VUL men när vi väl kom dit hade han redan förberett för det. Var ju en upplevelse att ligga i gynstolen när sambon stod vid huvudändan men nu har han fått va med på sitt första och antagligen sista gynbesök. han tyckte instrumenten såg hemska ut

Svar på tråden VUL privat i Norrköping!?