• Sanna1975

Mens kort tid efter missfall?

Hej,
    Undrar om någon vet hur fort efter ett missfall man kan få mens. Jag fick missfall den 12/5 och slutade blöda för en vecka sedan efter att ha fått methergin som skulle driva ut det sista.

I morse så började jag blöda igen precis som när jag får mens. Det känns likadant också. Är det möjligt? Någon som varit med om samma sak eller vet?

• Svar på tråden Mens kort tid efter missfall?
  • Oline80

jag hade inte slutat blöda riktigt efter mf när jag fick min mens så det är inga konstigheter.

• Sanna1975

Men har jag alltså då haft äl emellan och allt?

• Jonna S

Fort och fort, jag blev skrapad den 17/4 och inte en mensfläck i sikte. Blödde bara ett par dagar efter skrapningen. Hade nåt spottingliknande för en månad sen men gynekologen sa att det inte var mens utan "det kan bli sådär". Dock hade jag nog ganska säkert ÄL för ett par veckor sedan men ännu visar testet negativt.

Det verkar ju som att det kan vara precis hursomhelst med det kroppsliga efter ett MF/MA. Hoppas att det tar sig för dig snart så att det blir en bebbe till våren!

• Sommaren22juni1979

Jag fick det konstaterat att jag fått mf den 18 maj.. började blöda den 14 maj...
    Fick en konstig blödning två veckor senare som varade i tre dagar .. dessutom så sparsam så att det såg ut som rester ..
    Har inte fått mensen tillbaks ännu men det känns som att den är nära ..
    Fick vänta nästan två månader på mensen förra mf ..
    Nu hoppas jag att jag antingen får mensen eller att jag får positivt på testen..
    Men ska vänta tills det gått två månader ... o se .. för den kommer säkerligen när man minst anar det ..
    Lite jobbigt bara att gå runt o tänka att .. nu kändes det som mensen.. o sen när man kollar så var det inte det ..
    När fick ni er mens tillbaks ???

Född 1979-06-22
Svar på tråden Mens kort tid efter missfall?