• B Elanna

Cosmic XTP underkänd i senaste ViFöräldrar!

Jaha, kändes ju bra att man äger en Cosmic XTP och kör runt sonen i när stolen fick bottenbetyg i nya numret av Vi Föräldrar!

"Fästet släppte och stolen slungades ur sätet." VA?! Usch, måste maila Akta och höra vad de har för kommentarer till detta!

• Svar på tråden Cosmic XTP underkänd i senaste ViFöräldrar!
  • Norpan666

Vaaa??? Åh jag som köpte en ny förra veckan....suck

• Lacken

Oj då, vad olustigt!
    Måste läsa tidningen och se vad det står om de andra stolarna...
    Spännande att höra vad de har för ursäkt, för de skyller säkert på något fel i VF`s test.

• Jenna82

Hmm läskigt! Tror vi har en sådan också..köpte en sån till dottern. Är d ingen som har en länk eller nåt där d står om den eller testet?

• Nussemannen

Vad stod det om de andra??? Nyfiken!

• Vilmas Mamma

Var inte cosmic´en typ bäst i test förut!?

• B Elanna

Det var ett test där 7 barnstolar var med så jag orkar inte skriva ner alla resultat.

Men utöver Acta Cosmic XTP så fick också Acta Duo XTP underkänt med motiveringen: "Fästet brast och stolen slungades ur sätet. Stödbenet trängde in i stolen med risk för direkt kontakt med barnet."

Bäst i test fick BeSafe iZi Kid med kommentaren "Stolen intakt i alla väesntliga delar efter kollision. Skyddar barnet bäst."

Lillstrumpa80: Ja, vi köpte cosmic xtp just eftersom den och BeSafe iZi Kid hade fått de bästa betygen i alla tester vi kunde hitta, men vi valde xtp för att den var tusenlappen billigare. Knepigt. Om testerna i tidningen står dock följande också, och kanske är det detta som har genererat ett annorlunda utfall: "I vårt test har stolarna utsatts för högre krockvåld än vad som krävs för ett godkännande. Detta har vi gjort för att testerna bättre ska motsvara det våld som, enligt europeisk statistik från senare år, är vanlig vid trafikolyckor där barn skadas eller omkommer."

• Ebbizz

Vi har precis också köpt en, typiskt SkrikandesSkrikandesSkrikandes. Det känns inte alls bra.

B Elanna - har du mailat Akta? Nyfiken på vad de svarar!

• Vilmas Mamma

Vi har maxicosi, mobi. Stod det nåt om den?

• Nussemannen

Åhh, vad glad jag blir!
    Köpte en iZiKid för ett tag sedan!

Lider med er som köpt Cosmic.

Jag tycker ni ska kontakta Akta

Svar på tråden Cosmic XTP underkänd i senaste ViFöräldrar!