• fru smultron

Sjukskrivning vid ny grav, efter flera MF

Jag undrar lite om någon vet något eller själva blivit sjukskriven i de tidiga veckorna av grav pga flera tidiga MF.
    Undrar lite om vad andras dr tror, kan det hjälpa något? Vilka blir sjukskrivna mm.
    Letar som sagt var efter minsta möjliga sak som kan hjälpa vid en ev ny graviditet...
    någon med erfarenheter, el åsikter..........

• Svar på tråden Sjukskrivning vid ny grav, efter flera MF
  • GBG Tjej

Hej!
    Jag har inte haft några problem med att bli sjukskriven vid graviditet p g av tidigare missfall,ej heller efter alla missfallen,läkarna har varit förstående
    Kram

• Herus

Min halvsyster sjukskrev sig efter 4 mf den 5:e gången alltså blev hon sjukskriven fram till v 15. likadant gjorde hon med sitt andra barn.

Jag blev sjukskriven efter 3 mf, fram till v  12..

Jag personligen tror helt klart att det har hjälpt. Den oro som man har påväkas ju självklart av jobbet. Stressen över att klockan ringer, att man får för lite sömn, konstentrarionen på jobbet osv osv.. det finns många tankar.
    Vill man vara hemma så ska men se till o få vara det..

Lycka till..

• igc

Hej!
    Min dr har sagt att om jag blir gravid så sjukskriver hon mig troligtvis första 12 veckorna. Har även erfarenhet av andra vänner som blivit sjukskrivna pga upprepade mf. Själv kommer jag stanna hemma så fort jag plussar. Har haft 4 mf tidigare och har ett stressigt arbete. Är säker på att det spelar roll, kanske inte att man får mf av en stresshändelse men däremot kronisk stress som ger ett allmänt hormonpåslag i kroppen. Sen är det ju hur man är som person, endel kan ju bli stressade av att vara hemma, man får se till sin situation men känner du dig stressad på arbetet så hävda det vid nästa kontakt med din dr. Kan kännas som en trygghet att veta att man kommer att bli sjukskriven om man plussar, det tycker iallafall jag. Oj, detta blev långt. Kram till er alla, igc

• AHL

Jag blir sjukskriven av mitt KK om jag vill de första veckorna. Nu har jag lyckats bli gravid igen efter 4 missfall men när jag väl var på KK och fick progresteron utskrivet så kändes det inte så angeläget längre att va sjukskriven. Däremot har jag lovat mej själv att om jag får minsta lilla "komplikation" såsom blödning, ont .. så sjukskriver jag mej direkt.
    Just nu känns det dock OK att jobba heltid.

Svar på tråden Sjukskrivning vid ny grav, efter flera MF