Journalister?
Undar om det finns några på FL som jobbar som journalister?
Själv pluggar jag till det och är nyfiken på hur ni har det där ute i det avlägsna arbetslivet!
Kanske finns det en och annan student också som är pratglad =)
Undar om det finns några på FL som jobbar som journalister?
Själv pluggar jag till det och är nyfiken på hur ni har det där ute i det avlägsna arbetslivet!
Kanske finns det en och annan student också som är pratglad =)
Vilket arbetsliv?
Det är otroligt svårt att få jobb som journalist. Ständiga vik tills man blir ut-LAS:ad, och 450 sökande till varje utannonserad tjänst...
Jag är journalist
Är dock mammaledig men skall börja jobba heltid 9 maj. (Frilansade en del under mammaledigheten).
Jag har också funderat på om det finns några journalister/journaliststudenter på FL. Det skulle vara kul men en egen yrkestråd där vi varande och blivande journalister kan diskutera alltifrån källkritik till LAS och kvällstidningsankor.
puffar lite...finns det verkligen inga journalister /journaliststudenter på FL
Vad kul med ett par svar åtminstone!
Jo man har ju förstått att det inte är så lätt att få jobb.. för att använda en underdrift. Det pratas så mycket om det på utbildningen att man nästan blir ivägskrämd ;)
Men det är ju så kuuul med journalistik! Själv ska jag nog försöka få in en fot nånstans som redigerare. Tycker det är roligt, och så verkar det vara något lättare än att få jobb som reporter.
Jag har varit journalist sedan 2001 och mest jobbat som redigerare. Det är verkligen svårt att få jobb! Har haft olika vikariat varvat med arbetslöshet sedan jag blev klar.
Jag har också hoppat från ett vik till ett annat ett par år. Och blivit ut lasad
Fast nu har jag som tur är fått fast på en redaktion där jag vikarierat i flera omgångar. Det är superhärligt
.
Jag tror att det bästa man kan göra är att ta alla chanser man kan att få in en fot i branschen. Ett tag satt jag uppe i Norrland och längtade hem i ett halvår. Men jag fick erfarenhet