• Humblebee

ÄD på Huddinge?

Ni som håller på eller har gjort ÄD på Huddinge - hur lång tid ungefär tog det från nybesöket (alltså då man får lämna hälsodeklaration och alla prover tas på båda) till själva insättningen?

• Svar på tråden ÄD på Huddinge?
  • pimpom

Vi har stått i kö sedan december 05. till oss har dom sagt minst 2 år, men att det kan gå fortare om man har en egen donator.
    Vi har haft turen att en har erbjudit sig att donera åt "oss". Hon kommer donera sina ägg till ett eller två andra par. När hon har donerat kommer vi hamna först i kön när en lämplig donator dyker upp. Vi räknar med att kunna förkorta väntetiden. Dock är det en process innan hon kan donera på ca ½år (provtagningar och annat.
    Pimpom

• Humblebee

Vi har snart stått i två år (juni) och har nu fått papper att vi är inbokade på sk "nybesök". Då ska vi lämna in hälsodeklarationer för oss båda och ta en massa prover (hiv, syfilis, gulsot m.m) och så ska det bokas ett beök hos kurator. Det jag undrar över är hur lång tid det kan ta från detta besök till själva behandlingen. KS kan inte säga något eftersom det beror på tillgången på donatorer, så jag undrar om det är någon härinne som gått igenom ÄD på Huddinge som kan säga hur lång tid det tog för dem. Vill få någon slags uppfattning om tiden. Kan tänka mig att det är minst ett halvår som gäller.

Pimbom - så tur ni har som fått en egen donator. Hoppas att väntetiden inte blir så lång för er och lycka till.

Svar på tråden ÄD på Huddinge?