• eire

Är det slump eller något fel som gör att det blir fler än 2 mf?

Ja som sagt....? Hör både och, eller vet ingen med säkerhet hur det ligger till? Det kan säkert vara både och som gör att man får fler mf, slump eller fysiskt fel. Men är det större risk efter 2?

• Svar på tråden Är det slump eller något fel som gör att det blir fler än 2 mf?
  • Michas

Läkarna brukar börja "oroa sig" först efter 3 mf, iom att det är så pass vanligt med missfall. De flesta har "tur i oturen" på så vis att de senare får barn på narurlig väg igen utan svårighet, andra inte...

• eire

Hur ser det ut procentuellt, är det stort "glapp" mellan 2 och 3 mf. Tex par som får 1 mf har 10% chans för ett till, och par med 2 har bara 3% chans för ett till...Dessa är bara påhittade siffror. Har någon riktiga siffror?

• Tingelsvanzen

Eire: Jag har haft två mf på raken och till mig sa läkarna att det bara är en olycklig slump. Riken får två i rad skulle vara omkring 17%.

Om man snackar statistik så blir det ju på det sättet. Det är ju samma grej som att dra kulor ur en glasburk eller vad det brukar vara i matteböckerna. Att få många i rad av samma färg har låg sannolikhet precis som att få många mf i rad.

Man brukar ju göra utredning efter tre mf i rad och tydligen visar den oftast inte heller på något fel. Somliga par har bara en jäkla otur, medan andra aldrig drabbas alls. Det är helt enkelt orättvist!

• Michas

Tror att statistiken för att få 3 mf ligger på 1 %, så den är ganska så låg. Men statistik säger egentligen inte så mycket, tycker jag...

Svar på tråden Är det slump eller något fel som gör att det blir fler än 2 mf?