• Anonym

Ålders kris?

Hur kan en allvarlig 40 årskris yttra sig? Någon med erfarenhet?
    Vilka symptom och drag kan man se hos dessa med svåra ålderskriser? Kan man bli helt personlighetsförändrad?

• Svar på tråden Ålders kris?
  • Bollibompa

Oftast vaknar man väl upp en dag och känner att man vid "den här" åldern borde ha uppnått det ena eller det andra. Vara lycklig, gift, barn. Har haft framgång i karriären, jättefin bil, bostad osv. Om man nu inte känner att man uppnått allt det där så tycker man kanske att man är misslyckad. Depressioner, sömn- och aptitstörningar, ilska är vanliga reaktioner. Nog kan det uppfattas som en sorts personlighetsförändring om man normalt inte har dom problemen. Alla drabbas väl någon gång i livet av livkriser och ålder är bara en av dom. Jag tror inte att det behöver precis vara knutet till att fylla jämt men man kanske oftare reflekterar över sin tillvaro vid dom tillfällena.

De allra flesta accepterar så småningom sin situation och värderar sin tillvaro, sitt liv på ett annat vis och mår bra igen.

• Anonym (Yttrar sig)

Yttrar sig det ibland att kvinnor och män som är 30-40 blir intresserade av yngre killar och tjejer?

• KurtKoben
    Anonym (Yttrar sig) skrev 2019-03-30 09:13:10 följande:

Yttrar sig det ibland att kvinnor och män som är 30-40 blir intresserade av yngre killar och tjejer?

Ja, om man har ett outalt intresse för enbart yngre och ofta en bra bit yngre som mer ser ut till att var son/dotter, så kan man tala om detta fenomen. 
    Sedan är det ju ganska stigmatiserat och tabu belagt med att träffa någon som är yngre, vilket jag tycker är fel. I slutändan handlar det ju att träffa någon man gillar och fungerar med. Sedan om den personen råkar vara några år plus eller minus kan man nog ha överseende med om allt övrigt fungerar. Den personliga mognade och var man själv är i livet spelar också in i det. 
  • Anonym (?)

Tror inte det har med ålder att göra egentligen.. Jag är 30 och har helt plötsligt blivit intresserad/attraherad av en 40+..

• Bobkelso
    Bollibompa skrev 2006-04-24 01:57:11 följande:

Oftast vaknar man väl upp en dag och känner att man vid "den här" åldern borde ha uppnått det ena eller det andra. Vara lycklig, gift, barn. Har haft framgång i karriären, jättefin bil, bostad osv. Om man nu inte känner att man uppnått allt det där så tycker man kanske att man är misslyckad. Depressioner, sömn- och aptitstörningar, ilska är vanliga reaktioner. Nog kan det uppfattas som en sorts personlighetsförändring om man normalt inte har dom problemen. Alla drabbas väl någon gång i livet av livkriser och ålder är bara en av dom. Jag tror inte att det behöver precis vara knutet till att fylla jämt men man kanske oftare reflekterar över sin tillvaro vid dom tillfällena.

De allra flesta accepterar så småningom sin situation och värderar sin tillvaro, sitt liv på ett annat vis och mår bra igen.

i mitt och i vårt fall, så hade min fru både fina bilar, vi bor (hon flyttade) på ett av stadens finaste ställen. Hon har ett jobb där hon är duktig på, har massa ansvar. Vi hade glada, roliga barn. De är idag inte lika glada. 
    Vi hade chansen stt åka iväg bars vi två en hel helg.
    Svårare med barnvakt nu och ekonomiskt så kan ingen.

Hon vaknade upp och kände att allt det var fel och tråkigt. den person hon sagt sig älska och vara hennes viktigaste, sen vände hon ryggen. Började gå bakom ryggen med allt möjligt. Total personlighetsförändring i både vissa värderingar och rent sexuella intressen.

sitter nu här och bara hoppas att detta helvete ska vända någon gång. 

Det måste bli ett uppvaknande. 

Svar på tråden Ålders kris?