• Mire

Smålandsvilla eller hjältevadshus???

Hejsan!! Vi har börjat fundera på att bygga ett hus istället för att leta efter ett begagnat.
    Men jag undrar lite över priser för hjältevadshusen?? Smålandsvillan visar ju sina priser på nätet men kostar hjältevadshusen nåt liknande eller är dom mycket dyrare??

Jag har skickat efter kataloger o så men är så nyfiken och vill veta nu med detsamma.

Ni som byggt något av dessa hus har ni något att säga om tex ni är nöjda eller missnöjda med något osv.

• Svar på tråden Smålandsvilla eller hjältevadshus???
  • Salmiak6

Hjältevadshusen är något lite dyrare n smålandsvillan men har också lite högre standard.
    Observera att när du ber om priset hos Hjältevadshus så ger dom priset ovan grund. Grunden tillkommer alltså. BE att få pris MED grund!

Vi har byggt hus nyligen och kollat upp många olika företag! Ifall du är nyfiken på någon mer!

• Mire

Ok, i smålandsvillans priser där ingår grunden då eller? Kan man välja mellan torpagrund eller platta? Och hur stor är prisskillnaden ungefär mellan dessa två grunder.

Vilka företag kollade ni upp?? Är nyfiken!
    Vilket hus valde ni och vad kostade det allt som allt?

• Mire

Ahh såg nu Lyckan i ditt bildgalleri. Jättefint!!

• Mire

Vilka bygger Lyckan förresten??

• längtarefterbarn

Lägger mig i oxå.
    vad kostar Lyckan-husen?
    Väldigt fint hus ni har förresten!

• Salmiak6

Lyckan är EKSJÖHUS

vi har gett drygt 2 milj med tomt och allt. tomtpriset var 450.000.

Jag tror att både hjältevad och smålandsvilan bygger på platta. Det ska ni ha! Särskilt om ni vill ha golvvärme! Vet nästan ingen som bygger med torpargrund längre. Det är väl typ älvsbyhus bara.

• bings

Har praktiserat på både Smålandsvillan och Hjältevadshus och om jag inte minns helt fel har de båda torpargrund eftersom de bygger volymhus.

• längtarefterbarn

Smålandsvillan levererar väl ingen grund? Den ingår inte i deras pris åtminstone.
    Älvsbyhus har torpargrund. Inget fel med det heller, numer har man bra avfuktare så det är lugnt. Vi har torpargrund i huset vi bor i och det utan avfuktare men med bra ventiler. Inga som helst probs.

• Småtokig

I smålandsvillan så är det mesta tillval så som diskmaskin och tvättmaskin ,trappan till övervåningen är oxå ett tillval som man måste göra även om man köper ett 1½ plans hus..

• Mire

Salmiak6---> jag tror nog att dom bygger på torpagrund. Fast kan man inte få bestämma själv vad man vill ha?  Jag vet inte riktigt vad som är bäst. Många tycker ju inte att torpargrund är att föredra då det kan leda till fuktproblem, men bara det blir rätt gjort och man själv är där o kryper o kolla till det med jämna mellan rum så tror jag det är bra.
    Många hus med platta får ju oxå probelm med grunden. Ett samhälle utanför där jag bor har mycket problem med sina hus som är byggda på 70-talet,  byggda på platta.
    Jag vet inte alls vad man ska tro. Det är väl för o nackdelar med de båda.

Bings----> vad säger du om smålandsvillan respektive hjältevadshusen?? Vilka rekomenderar du? och har du några prisuppgifter på hjälpevadshusen?

Svar på tråden Smålandsvilla eller hjältevadshus???