• Rolla

HCG

Hejsan....

Jag tog ett HCG dan jag började blöda o då låg den på 465 sen tog jag ett till efter 10 dagar o då var den på 3...
    visst förstår jag att graviditets hormonerna går ner ...
    Men ska det inte bli 0 då? Ska jag ta ett till prov..? vet inte vad jag ska göra.

• Svar på tråden HCG
  • mamma37

Jag vet inte heller vad du ska göra men om jag hade varit du så hade jag kontaktat min BM o eftersom det är helg nu så ring sjukvårdsupplysningen dom är alltid så goà när man ringer dit!! Tänker på dig!! Kram Maria

• snattran

Det kan ta upp till flera veckor efter ett missfall innan hCG-nivån gått ner helt (riktigt 0 blir den aldrig). Graviditetstester har en detektionsgräns som är lägst 20, för många tester är den 50, så din nivå ligger gott och väl under det. Två veckor efter mitt senaste missfall, då jag genom ultraljud fått konstaterat att livsmodern tömt sig fullständigt, testade jag och fick då fortfarande ett svagt positivt resultat. Efter ytterligare två veckor var testet negativt. Om du inte har några andra symtom som tyder på att något är som det inte ska tror jag inte du behöver oroa dig alls.

• Långbenopluto

Man ska normalt ha en HCG halt på 1-5 när man inte är gravid. Det behövs för att starat en ägglossning har min gyn sagt.

Du är helt återställd!

KRAM

Svar på tråden HCG