• Anonym (fegis)

Vill ha sex, men vågar inte ta första steget

Jag o min sambo har det jättebra på alla sätt. Även i sängen, där har vi verkligen börjat exprimentera och jag har aldrig haft ett sånt bra sexliv innan.
    Men jag/vi har ett problem som vi båda lider av. Det är alltid han som får ta initiativ till sex- ALLTID!

Jag kan vara hur sugen som helst och inte vill annat än att göra det här o nu, men ändå väntar jag till han gör nåt.
    Det kanske låter dumt i andras öron men jag känner mej helt bortkommen, blyg och obekväm när jag ens bara tänker på att jag skulle ta första steget.
    Ibland kan jag be honom massera mej på ryggen o hoppas på att han fortsätter på de lite känsligare ställena, men oftast blir det inte mer än just massage- på ryggen.

Jag har alltid vart för blyg för att visa vad jag känner och speciellt vad jag tycker om inom sex, men där har jag iaf kunnat börja prata om hur jag skulle vilja ha det.
    Han har börjat tro att jag inte tänder på honom men så är det verkligen inte.

Hur visar man att man vill? Om jag iaf bara kunde med att säga att "jag är k*t" så skulle han ju fatta, men han är värd att känna sej behövd och jag vill kunna smeka honom o ta på honom så han förstår att jag vill.

Men hur gör man????

Detta kanske blev lite rörigt att läsa, men jag hoppas att någon orkar läsa igenom det o ge mej lite tips...

• Svar på tråden Vill ha sex, men vågar inte ta första steget
  • My Baby

När ni går o lägger er så lägg dig på hans rm, sen kan du börja pussa honom på halsen och munnen och så,, vi eller jag rättare sagt hade samma problem som du innan, men jag testade detta om det funkar hur bra som helst, men i alla fall för hoppningsvis så blir dina kyssar besvarade sen kan du smeka honom lätt över bröstet och där du vill,, efter en liten stund kommer ni vara i full gång *L*

Lycka till

<----- ----->

• Dramaonline

Hej!
    Det är inte alls konstigt att det känns "bortkommen, blyg och obekväm" det är ju ett helt nytt beteende för dig!

Det är mycket, mycket lättare att hålla fast vid beteenden än att skapa nya.

(Det kan också vara att man påverkats av attityder, som att kvinnor är på ett visst sätt, att de ska bli beundrade och föförda tills det blivit en del av sättet man tänder på.)

Våga!

• Anonym (blomman)

Om du oroar dig för att han ska tro att du inte tänder på honom så tycker jag att du ska säga som det är, att du tycker det är svårt att ta initiativ till sex för att du kan känna dig lite blyg då men att det absolut inte är så att du inte tänder på honom. Om du ber honom massera dig kan du ju föra hans händer till brösten eller känsligare ställen och på så sätt ta initiativ. Eller kanske du kan börja kyssa honom och kyssa honom ner på halsen. Inviter behöver absolut inte innebära att man säger rakt ut att man är kåt. Ni kan säkerligen komma på någon signal som du kan ge honom när du är sugen. Lycka till!

• Anonym (Mannen)

En idé om du absolut tycker det är så svårt att ta runda ord i din mun, är att på andra sätt tydligt visa för honom visuellt att du vill, och på så sätt ta "initiativet".

En annan idé för att öva upp förmågan att prata "dirtytalk" kan vara att läsa någon sexig porrnovell för varandra. Då behöver du inte hitta på "innehållet"..

• Anonym (fegis)

My baby: Det låter så enkelt att börja kyssa på halsen och munnen och jag vet med säkerhet att det skulle räcka för att få honom att fatta vinken, men t.o.m det steget känns megastort för mej!

Dramaonline: Så kloka ord! Tack för dom! Får väl erkänna att jag har lite känslan (inte åsikt) att det är mannen som ska förföra och tråna. Jag ska bara va och ta emot och släppa till när jag vill. Usch, nu skäms jag...

Anonym (Blomman): Vi har pratat mycket om detta och jag har förklarat att jag visst tänder på honom. Han kan bara inte förstå att jag inte vågar och jag kan inte komma med nån bra förklaring, för jag vet inte själv!

Anonym (mannen): Jag skulle aldrig kunna med att läsa snuskigt för honom som en del av förspelet! Kanske typ vid matbordet eller nån annan osexig situation, där det inte kan misstolkas.(Visa sej att jag skulle vilja just då!)

• Anonym

Jag är precis likadan, jag kan inte förmå mig till att ta initiativet för jag vet inte hur jag ska göra... Ibland när vi gått och lagt oss så ligger jag och är så sugen och funderar på hur jag ska visa det och när jag väll kommer till skott för att visa det så har det gått så lång tid att killen hunnit somna... Önskar att det vore så enkelt som att ta på sig en röd keps som signalerar"nu är jag sugen på sex" så kunde han komma och ta för sig.

• Anonym (Mannen)

Ytterligare ett praktiskt tips, som de hade uppe som en idé i Sex Inspectors, är att skaffa två magneter som man placerar på ex. kylskåpet, där man kan indikera hur sugen på sex man är. Ju längre upp man placerar sin magnet, desto mer.. Eller skaffa någon maskot till anslagstavlan, som man kan flytta upp och ner..

• Anonym (fegis)

Då är vi precis likadana du och jag! När jag väl kommit på ett sätt har han somnat!

• Dramaonline

Man kan ha en "röd keps". Nåt som man kommer överens om. Hörde om några där hon tände ett ljus på nattduksbordet, när hon ville.

Men det beror lite på vad problemet är, också.
    Ibland känner jag att jag inte tar initiativ, för att jag är rädd att "lura" honom: att jag ska ångra mig. Jag kanske inte är så kåt eller så pigg som jag tror, typ. Så för mig skulle det vara svårare att tända ljuset än att hångla med honom.

(Men enligt min man så är det bättre med två sextillfällen han inte räknat med och ett falsk-larm, än inga tillfällen alls.)

Kanske det hjälper att ladda vardagen lite allmänt, att vara nakna och nära, både bokstavligt och emotionellt.

Om vi tänker på kvinnorollen, det där med att bli beundrad, som du kände igen... skulle du vilja posera för honom? Dansa kanske?
    Jag pratar inte om en avancerad dirty striptease (jo, jag vet, många killar skulle absolut hmm, "gilla" det också) utan mer att känna sig sexig och flirtig och förmedla det med kroppen och ögonen. Det behöver bara ta några sekunder.

Så småningom borde du absolut kunna lära dig att säga vad du vill, det förenklar SÅ mycket, men det kanske är ett alltför häftigt steg för dig just nu.

• Anonym (fegis)

Dramaonline: Återigen, vad du är klok!

Att dansa eller posera framför honom kanske skulle vara ett alternativ sen när jag har fått min "vanliga" kropp tillbaka. Nu är jag gravid i 27 veckan och känner mej som allt utom sexig och vacker. Även att han gång på gång påtalar att han tycker jag är det o älskar mej ännu mer för jag har hans barn i magen o allt det där. Men det hade vart enkelt att skylla på graviditeten. Jag har mer sexlust nu än som icke gravid, men känner mej ändå mer obekväm i min kropp. Sen är jag oxå sån nu att jag är rädd för att få ont i livmodern, kramp i benet, eller helt enkelt bli besviken på annat sätt när vi har sex. Så det hindrar mej oxå att ta steget. Lite som att "tänk om det inte är värt besväret, eller ännu värre, tänk om jag får ett nej!

• Dramaonline

Åhhh, jag hoppas du hittar nåt sätt snart!
    Jag hade också ökad sexlust under min graviditet, och det vore synd att du inte ska få all glädje av det! (Speciellt som det kan ta ett tag att få till det efteråt, med barn och sömnbrist och amning och "ny" kropp.)

- Att få nej är risken man tar. (Risken din man tar varenda gång)
    Men du klarar det också, det betyder ingenting. Inget mer än lite dålig tajming.

- Även om det skulle råka bli dåligt sex, (just den gången du ber om det), så har du ändå uppnått något stort genom att ta initiativet. Sexuell ärlighet och stolthet. En ömsesidigare relation. Bekräftelse för din man.

- Men jag tror inte det blir en besvikelse. Jag tror att det bara är inledningen som är jobbig och ovan. När ni väl kommer över tröskeln så blir lika skönt som vanligt. Minst.

• Elei

jag förstår att det kan vara jobbigt, men du kanske kan få honom sugen utan att direkt ta initativet. Om du inte har några kläder på överkroppen när han masserar dig kan du ju bara lägga dig på rygg och ge honom en kyss som tack? Killar brukar ju tända till på att kyssa barbröstade damer så det borde väl gå? Och varför inte massera honom tillbaka sen och komma närmare och närmare vissa delar? Du behöver absolut inte säga "jag är kåt" till honom för att få honom att vilja!

Hoppas allt blir bra!

• NenniePennie

när du blir sugen, så krama honom o pussa honom o smek honom .. inte pang på rödbetan kanske, men närma dig försiktigt hans "ädla delar".. Så brukar jag göra och om han inte vill så brukar han säga det, då är det bara att acceptera.

visst kan man vara rädd för ett nej, men det är ju inte alltid så att man är sugen

• Anonym (Me too)

Berättade faktiskt för min sambo (om han nu missat det innan...ja man vet aldrig) att det enda sättet för mig att få orgasm är när jag ligger ovanpå honom....för då stimuleras klitoris.

Är glad att jag vågade säga det.
    Just min orgasm är faktiskt inte något vi pratat om de 3 åren vi varit ett par.
    Han har gjort det skönt för mig men jag har aldrig kommit....Men nu gör jag

Svar på tråden Vill ha sex, men vågar inte ta första steget