• lycra

    Norrköping eller Linköping... se hit.. behöver hjälp!

    Vilken av städerna rekommenderar ni? Vilka områden är bra & inte-bra i städerna? Är det lätt med lägenheter? MYcket utbud av shopping osv.?

  • Svar på tråden Norrköping eller Linköping... se hit.. behöver hjälp!
  • KvastHilda

    Trots att jag bor nära Linköping får jag nog föreslå Norrköping. Mycket vackrare och skojigare shopping.

  • maria1979

    Marielund här i Norrköping är väl ganska lätt att få lägenhet... men det beror juh åxå på hur man vill ha lägenheten.. tex hyra eller köp...storlek osv...

  • giz

    åååååå jag vill oxå bo i norrköping........älskar den staden med sina gula trickar å allt det där........ hageby är väll inget som jag rekomenderar

    fast jag håller nog med om eneby...... jag skulle nog vällja iaf ngt i utkanten

    hmm kanske ska säga till gubben att söka jobb där istället.......

  • giz

    hahaha...... vore det inte för att hela min tjocka släkt bor i stan å lever rövare så.......... fast man kan ju ringa antecimex å utrota dom

  • Evangeline

    Bor i Norrköping och stortrivs.
    Skulle kanske inte välja Hageby eller Navesta, men i övrigt vet jag inte om det finns nåt att klaga på. Bor i Lindö men där finns nästan inga lägenheter. Är dock trivsamt och lummigt och fint för barnen.
    Vet inte hur det ser ut med lägenheter i övriga stan....

  • annca

    Gillar Liknöping, min hemstad sedan 12 år, men det är svårt att hitta hyreslägenheter dock.
    Bostadsrätter är lite bättre läge... Bor i Lambohov nu, har bott i Ryd, och Lambohov är miiiilsvitt trevligare och mycket lugnare. Ett väldigt blandat område med villor, radhus och höghus om vartannat och många grönområden och väldigt nära till landet! Skapliga bussförbindelser in till stan och ett stenkast till universitetet.

  • stanna

    Jag bor i centrala Linköping och trivs jättebra!! Har tidigare bott i Ryd och T1. Ryd är inget vidare, men T1 är trevligt. Det är väl inte så jättelätt att hitta en hyreslägenhet pga av alla studenter men det finns ganska gott om bostadsrätter.

    Shoppingen har blivit sååå mycket bättre på senare år!!

    Välkommen hit!!

  • lycra

    Tack för alla svaren! NU har vi bestämt oss.. det blir troligen Västerås eller Norrköping!!! :)) Har tittat inne på nån sida om lägenheter för Norköping & de verkar ha många lediga! Har bara sökt på 3or i vissa utvalda områden & där kom upp 20 stycken! Hoppas bara det är lätt att få en!

  • lycra

    En fråga till bara :) Hur många invånare ungefär har Norrköping? Finns det bra shopping där?

Svar på tråden Norrköping eller Linköping... se hit.. behöver hjälp!