• Kissemiss1

Varför inbillar/ hoppas jag alltid på graviditet....?

...Då jag vet att jag inte kan vara det?

Min läkare har konstaterat att jag pga. min kraftiga övervikt ine har någon ägglossning. Alltså kan jag inte vara gravid, eller hur!!!

Ändå går jag och funderar och letar symtom. Detta trots att jag dessutom nyss haft mens.

MEN, tänker jag då. Mensen var ju så konstig den här gången (det var den också) blödde mycket mindre men fler antal dagar. Också har jag ju mått så konstigt de senaste dagarna... Jag har verkligen mått illa och känt mig konstigt öm i magen, men det kan ju lika gärna bero på något annat. Dessutom har jag inte mått särskillt illa på mornarna, utan värst var det natten torsdag till fredag.

Huga, tur att jag kan komma in här och skriva av mig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 21:53:59:
    Kanske skulle jag ta och testa bara för att övertyga mig själv, har ju ett test kvar sedan förra testsvängen i badrumsskåpet.

• Svar på tråden Varför inbillar/ hoppas jag alltid på graviditet....?
  • Celindan

Läkarna har haft fel förr, så varför inte? Det sista som överger en är ju hoppet, och vi kvinnor har ju som bekant något som kännetecknas som intuition....vilket i flera fall kan vara rent önsketänkande kanske, men varför inte??? Omöjligt är det ju verkligen inte!

Svar på tråden Varför inbillar/ hoppas jag alltid på graviditet....?