• Tussibell

Snart 1 år och 6 månader...

Hej

Jag vet att det inte är så värst lång tid om jag jämför med många andra... men det känns ändå så jobbigt. Jag minns det som igår... min sambo sa till mig, kan vi inte skaffa en liten bebis, men jag ville vänta ett tag till... skulle gå utbildningar för att få bättre karriärmöjligheter. När jag väl gått mina utbildningar så slutade jag med p-pillerna. Sen dess har vi fösökt.... Jag hade då gått på pp-piller i 8 år. Jag planerade o drömde om allt... Så när det gått 1 år tog vi kontakt med MAS för en utredning. Det gick för långsamt vi vände oss till en privat gynekolog... Nu satte det fart... I Januari var vi där första gången... Jag tog prover och ultraljud och min smabo lämnade spermaprov. Jag fick svar snabbt och allt var okej... min sambo fick svar efter 4 veckor och hans utredning lades ner då allt var helt okej. De visade sig att jag hade väldigt tidig ägglossning och att det kanske berodde på att jag räknat fel... Men vi lyckades ändå inte... I förra veckan gjorde jag en spolning och hade fri passage... inget fel där i heller.... o för er som unrdar så gjorde det inte alls ont!!! Hon skrev då ut pergotime som jag ska påbörja nu nästa menstruation. Nu byggs hoppet upp igen... Så vi får se vad som händer denna gången... Ville bara skriva av mig lite... det går ju inte att prata med de som fått barn efter 3 månader... de förstår inte på samma sätt... de säger alla samma sak... det kommer snart, tänk inte på det, det är snart er tur, klart ni kan få barn... osv. osv. Här blir man förstådd... även om det inte resulterar i barn kanske så känns det ändå bättre att prata med någon som går igenom samma sak... Nu ska min sambo o jag gifta oss den 27 maj... så kanske tankarna läggs på annat.... Så blir där en liten bebis på smekmånaden.... Håll tummar och tår... jag gör desamma för er!!! GLAD PÅSK!!!
    Kramar Johanna

• Svar på tråden Snart 1 år och 6 månader...
  • LindaTindra

Lycka till er önskar vi :)

• MissC

Lycka till! Hoppas du har en inneboende till bröllopet. KRAM och GLAD PÅSK

• Bemma

Hej du!!

Förstår precis...har snart oxå hållit på i 1 och ett halvt år utan någon som helst framgång!!
    Nu har vi oxå börjat utredning och det känns bra!
    Men det är svårt att prata med folk som inte gått igenom samma.
    Kanske är det svårt att veta vad de ska säga men får jag höra ett: "Det ordnar sig nog" så blir jag galen. Har nästan slutat prata med folk om det...inge ide liksom..
    Men här inne finns det folk i samma sits! Folk som förstår!

Stort lycka till!!

kram

• anny78

Hej, jag är i precis samma sits som du!! Än så länge "oförklarigt barnlös", och har försökt i ca 14 månader. Håller med dig att man inte orkar med att höra dom det går så snabbt för... självklart blir man glad för dom, MEN... avundsjukan (som man inte erkänner!) blir bara för jobbig.

Men du, en liten varning bara. Jag har vanlig ÄL, och när jag fick Pergo för två veckor sedan, så mådde jag jätteilla (har inte kunnat sova sedan dess!). På VUL visade det sig ha bildats FEM stora ägg, så jag fick sexförbud iom risken för flerbörd. Så om du inte får ett VUL, så BEGÄR det!

(Jag hade inte haft nåt emot två ägg, men fem är farligt.)

• mada

vi har försökt i 2 år. har börjat äta rosenrot och ska få vår första tid på utredning i mitten på maj.lycka till ni som också väntar och väntar...

Svar på tråden Snart 1 år och 6 månader...