• Tussibell

undran pergotime...

HEJ

Jag undrar om någon kan berätta lite för mig om pergotime. Jag har precis gjort en spolning och hade fri passage och min sambo har lämnat spermaprov och allt var okej där med. Jag har ägglossning som jag ska. Nu vill min läkare att jag ska börja använda pergotime från och med nästa cykel. Är det någon som blivit gravid med dessa tabletter? Och om där finns något annat som kan vara värt att veta kring denna behandling...
    Tacksam för svar snarast!

GLAD PÅSK PÅ ER ALLA!
    /
    Johanna

• Svar på tråden undran pergotime...
  • golden 2

Hej jag blev gravid med pergotime, sitter här med Tilda 1 vecka
    lycka till

• Kwela

Hej vill bara säga att kolla upp ordentligt med din läkare om Pregotime. För är det så att du har normal ÄL så kan Pregotime göra att du får svårare att bli med barn.

• anny78

Jag var i exakt din situation och fick en dubbeldos Pergo utskrivet för att "testa åldern på äggstockarna" (mha blodprov före och efter kuren). Blev dock överstimulera och utvecklade 5 jämnstora ägg och fick därmed sexförbud iom risk för flerbörd!!!

Känns så dystert. Nu väntar jag bara på mensen så jag kan få börja om! En hel månad "bortkastad"....

Att bli överstimulerad är inte heller något trevligt. Jag fick stickningar/domningar, mådde pyton, fick blodvallningar, och kunde inte sova. Det höll i sig i 2 veckor!

• Johnna

har en son mha Pergo, men jag fick det för att jag inte hade ngn ÄL. Vet också att min gyn använde det för test av äggstockarna som anny78 skriver.
    Har förstått att andra som har ÄL ibland också får Pergo för att på något sätt förbättra äggens utveckling. Men, fråga din gyn.

• Tussibell

Tack för alla svar. Nu känns det som jag har fler frågor än innan. Kändes som att detta kanske var ett steg i rätt riktning. Det finns tydligen för och nackdelar hur man än gör. I mitt fall har jag tidig ägglossning, kanske därför jag fått dem utskrivna. Jag var och hämtade dem i går och ska börja på dem nästa vecka. Men nu känns det som att om jag ringer till min gyn kanske hon säger nej och dä år jag tillbaks på ruta 1 igen. Oj oj oj.... Jag får se hur jag gör... får tänka på det nu över helgen! TACK IGEN! Trevlig valbor och helg på er allihopa!!!
    Kram
    Johanna

• anny78

Tussibell: be om att få VUL strax innan ÄL för att verkligen se hur många ägg du utvecklat. Om du nu inte erbjuds ett VUL automatiskt dvs (som det borde gå till)! LYCKA TILL!

Svar på tråden undran pergotime...