• Anonym (generad)

fula fötter med förhårdnader och en inåtvårta.. :-(

Hjälp..

Jag har alltid i hela mitt liv haft fula fötter.. de är torra, väldigt torra.. hårda förhårdnader med sprickor och en ganska stor utbredd inåtgående fotvårta.. ser för hemska ut..

Kan inte visa mina fötter för någon..
    min sambo sedan 10 år har aldrig fått se under mina fötter.

Jag brukar fila och smörja..

Hur kan man få fötter lena och mjuka?

• Svar på tråden fula fötter med förhårdnader och en inåtvårta.. :-(
  • Maggan78

Fotbada, fila, smörj oftare! Ta hjälp när du ska köpa skor så att du får bra grejor.

• Runguska

Jag har haft problem med många inåtgående vårtor bland annat. Hade dem i tio år nästan, men de försvann sedan jag börjat använda bättre skor, för mig Ecco-skor. Sedan kan de ha försvunnit på grund av något annat, men sedan jag köpte bra skor för mina fötter blev i alla fall det bättre.

På apoteket är de ofta mycket kunniga då det gäller förhårdnader och liknande.

• Melancholic

jag har lite samma grej. väldigt torra och så sånna där jobbiga förhårdnader som går inåt. gick dock på fotvård för inte så länge sen och hon sa att förhårdnaderna förmodligen berodde på att jag belastade fötterna på fel sätt. kom på att jag tex lägger mycket belastning på ena foten då jag står jämt. fel skor ska tydligen okcså påverka mycket osv. mitt råd är att gå på fotvård(hur äckliga ens fötter än kan kännas så har dom nog sett värre)där kan dom fixa dom fina och sköna och så har man en bra grund att starta på. har dom väl fixat dom så är det mycket lättare att hålla dom fina efteråt!

• södertälje

Ett tips som en fotvårdare gav mig som arbetade med gammlingar.
    Häll en kork vanlig såpa i varsin plastpåse fyll på med en halv dl varmt vatten,stoppa ner fötterna i plastpåsarna och vira runt handdukar runt fötterna,sitt en stund,fila fötterna och smörj in dom tex med helosan salva.En verkligt skön prossedur.

• Melancholic

södertälje: jasså? där ser man, måste jag nog prova nån gång. låter helskumt men iaf ;)

• Anonym (generad)

Åh, vad bra tips.. såpa.. har jag nog hemma..

Sedan har jag funderat på fotvård.. man får nog bita i det sura äpplet och börja med det.. och sedan smörja mycket.. o fila.. men jag misstänker att mina fötter inte blir bättre ändå..

• Maggan78

Tyckte det lät helskönt Södertälje! Gärna varma handdukar då om jag får be!

• Anonym (generad)

Hade inte en tanke på att skorna kan spela roll.. jag som alltid köper det billigaste.. någorlunda sköna.. viktigast att de är snygga..

• Bei Bei

Ah, jag har också fula fötter. Har haft riktigt svårt för att visa dem för folk, men i somras var jag tvungen att gå i sandaler (höggravid, vatten i benen/fötterna) och då släppte min fobi.

Har alltid hållt på med hästar och det har förstört mina fötter rejält. Tånaglarna kommer aldrig att bli fina igen. Vet inte hur många hästar som har trampat på mina tår...
    Numera orkar jag inte bry mig så värst mkt om det där längre. Lite nagellack på och så får det vara som det är. Smörjer dock fötterna nästan varje kväll.

Hoppas du kan komma över din fobi att visa dem för din man. Han äslkar dig ju för den du är, inte för dina fötter... Kram!

Svar på tråden fula fötter med förhårdnader och en inåtvårta.. :-(