• sweetpea

Pappelinamatta i Stockholm?

Jag är på jakt efter en Pappelina-matta och jag vet att de säljs i många butiker, men eftersom alla bara har en begränsad del av utbudet är det svårt att hitta just den jag söker. Jag vill ha en röd Lilo, den med blommor och det ska vara den kortaste varianten, 150x70 cm. Alternativt kan jag tänka mig en röd Vera, med prickar. Är någon som har sett nån sån någonstans? Vid det här laget har jag väl hittat alla varianter utom just dem. Inte ens designonline har. Hjälp!

Bilder finns på www.pappelina.com

• Svar på tråden Pappelinamatta i Stockholm?
  • Ida76

Hej
    Jag har också fastnat för de där mattorna, tänkte att jag skulle köpa en till vårat kök, först ska vi renovera lite.
    Tyvär så kan jag inte hjälpa dig med din fråga, ska till Västerås i helgen så jag kan kika
    där om du vill.
    kramkram

• LillaÄrtan

Åå. Jag vill också ha! Blev helt kär nu ju...

~ Mamma till Världens finaste Julie 051215~
  • extremlängtan

Oj vet att Åhléns city har gott om Pappelina, även en inredningsbutik på fleminggatan har men vet inte om de har just din modell. Testa att ringa o fråga.

• sweetpea

Tack, extremlängtan, men ingen av de butikerna har just dem. Åhléns har bara långa. Jag har en fullständig lista över alla butiker i Stockholmsområdet som för Pappelina-mattor, men innan jag sätter mig och ringer runt tänkte jag kolla om någon har sett den jag vill ha någonstans.

• LillaÄrtan

Finns mattorna att beställa på ngn webbutik? Här i norr går dem ju inte att få tag på verkar det som

• LillaÄrtan

Tack

• ATA

Hej Ts!

När jag köpte min Pappelinamatta så tog jag kontakt med kontoret i Göteborg och frågade vart jag skulle få tag på just min favorit och fick till svar att man kan beställa från återförsäljaren i Gamla stan, jag beställde senare från en butik på Lidingö. Lycka till!

• Persilja

Sweetpea: Det står på designonlines hemsida att mattorna finns i andra stl o färger, kontakta kundtjänst.

• sweetpea

ATA - toppen! Jag har funderat på att gå direkt till källan och det låter ju som att det ger resultat.

Persilja -jag vet - tack! De har den dock inte just nu och kunde inte säga hur snabbt de skulle kunna få fram den.

• ATA

Extremlängtan- Jag beställde på Butik Grön som ligger i Lidingö centrum.

• Liam med mamma

Jag har köpt en pappelina, och när de inte hade den jag ville ha i rätt längd så beställer de. De väver efterhand som beställningar kommer in så fråga i butiken så beställer de åt dej. Lycka Till

• sweetpea

Nu har jag fått svar från både Pappelinas infomejl och Designonlines kundtjänst. De förstnämnda säger att mattan ska finnas hos Designonline, Designonline säger att de kan beställa den och att det tar 5 veckor. Enligt Pappelina ska den dessutom finnas eller vara på väg till en butik i Bromma och en butik i Tyresö. Så nu har jag råkoll på läget och kan fundera på vad jag ska göra. Tack för all hjälp!

Svar på tråden Pappelinamatta i Stockholm?