• 0Smurfis0

Nu ger jag upp...orkar inte längre....

.....jag orkar inte med den här känslan av värdelöshet längre. Varför blir det inga barn? Det är en evig väntan. Hopp och förtvivlan. Jag vill bara lägga mig ned och aldrig mer gå upp. Vad har jag gjort för att förtjäna detta straff. Vår längtan är obeskrivlig. Allt runt omkring handlar om bebisar och barn. Varför får inte vi vara delaktiga i det? Vad är det för fel på mig?
    Jag funderar på att börja äta p-piller så jag slipper fundera varje månad. Är jag gravid? Jag vill ha tillbaka livet nu. Det känns bara som att vi väntar på något som aldrig sker. Trampar luft i väntan på......Jag orkar inte mer. Orkar inte. Jag är 25 år! Det ska gå som bäst nu! Varför?

• Svar på tråden Nu ger jag upp...orkar inte längre....
  • Jangle

Jag kan inte riktigt förstå dig då jag är en av de alla som har fått barn men jag ville bara sända en stödjande kram.
    Hoppas att du skall kunna sluta att tänka på detta för det kan ju bli en stress/press som kan påverka din kropp så att du inte är motaglig för att få ett barn ha de nu så jättegott många kramar Jeanette

• sessan h

Hej,

Skickar ett lass med styrkekramar till dig!!! Hoppas att det går bättre för er m h a ivf!!! Logga in dig på Familjeliv och avreagera dig när du känner dig ledsen, det finns många i samma sits här som stöttar dig!!! Lycka till nu!!!

Kramar sessan h

• Lejja

Hej...
    jag förstår dej......har vart i samma sits själv. När jag va 18 år så slutade jag med mina p-piller för jag å min kille ville ha barn...Idag är jag 39 å har två killar på 4 år....så ge inte upp....kämpa på hur tufft de än är....*är inte lätt*
    Kramar...Lejja

• Snusmumrik

Jag förstår dig precis... Det är verkligen skitjobbigt att inte bli gravid när alla andra blir det... Jag fyller 29 i sommar och aldrig hade jag väl trott att jag skulle va så gammal & inte ha barn... det känns verkligen pressande.
    Jag ska ta kontakt med BM för att få hjälp nu är det tänkt, men steget dit är långt & svårt att ta när man mår skit och känner sig värdelös.
    Att bli gravid hade jag aldrig trott skulle vara såhär svårt!!

• Linisen

Vill bara skriva att jag vet hur det är. Du och jag är nästan lika gamla och jag fick min diagnos när jag var 24, POF. Premature Ovarian Failure. Nu vet vi vad som är fel men det är skitjobbigt och att förlika sig med tanken att det aldrig blir biologiska barn är fortfarande mycket svår.....

Önskar dig all lycka och hoppas att det går vägen med Pergo för er del...

Många kramar
    Linisen

• chomchom

Kramar om dig hårt!!

jag vill bara gråta.. det du skriver stämmer så bra överens med vad jag själv känner. Fyller 27 i år o jag hade aldrig trott att jag skulle vara så "gammal" utan barn...
    har nu gjort vårt första IVF-försök men vet inte resultatet än.

Jangle: Du skriver att du inte kan förstå o det är ju helt förståeligt men att säga sådant som :

"Hoppas att du skall kunna sluta att tänka på detta för det kan ju bli en stress/press som kan påverka din kropp så att du inte är motaglig för att få ett barn"

gör det inte lättare för oss som har det svårt att få bran. Det gör bara fruktansvärt ONT o blir bara ännu en stressfaktor. Det är inte så lätt att bestämma sig för att sluta tänka på något som man längtar efter så fruktansvärt...

Jag tror själv att en del av vår svårighet (förutom endometriosen) har vart psykisk, att det blivit någon typ av spärr, men jag vet att många inte alls tror att det har något med svårigheterna att få barn att göra. Hur som helst är det bara fruktansvärt jobbigt att få sånt kastat i ansiktet av andra!

Något att tänka på till nästa gång!

Ledsen att det blev ett så långt inlägg!

• Aquali

Till grodan81

Jag blir ledsen för dinskull för att du känner dig värdelösa för att du inte kan bli gravid. Varför skall barn avgöra ditt värde? Som person , som individ, som kvinna? varför tillåter du dig svepas i allt denna barnhysterin. Därmed inte sagt att du ka inte ha barn, absolut inte.

Men jag tycker att det är så synd att fina tjejer som du och alla andra blir "dugliga" i sina egna ögon bara då de får barn. jag akn tyvärr inte förstå varför skall du klanka på dig själv med sådana starka ord?

Det finns faktiskt ett liv oavsett om du blir gravid eller inte. Smärtan som du känner, tunga tankar som varje dag tynger ner dig gör dig till en mindre människa. Och det är så fel!

Du har lika mycket rätt att älska och tycka om dig själv precis som alla de kvinnor som har barn.

Hoppas du kan må bättre så småningom.
    Du är värd det!

• aylen

Jag rekomenderar mitt val kvinna och apriforce i endast 3 dagar om du har regelbunden mens.Tadletterna kan du ta precis efter mensens sista dag.
    Din man får gärna käka zinktabletter, de hjälper:o)

• sunny79

...........förstår er längtan....förstår er väntan...förstår din känsla av värdelöshet...Känner precis lika dant....samma situation... Tung dag idag..hoppas på en bättre dag imorgon.

• sunny79

...glömde ge dig en fång med stöttande kramar och en "fet lyckospark"

• Rolla

Jag tror inte att jag kan säga något som kan hjälpa dig mer än att "JAG FÖRSTÅR"......

Har längtat i 4 år o längtan blir bara starkare o starkare!

Kramar om
    Rolla

Svar på tråden Nu ger jag upp...orkar inte längre....