Äggdonation i Danmark?
Hej!
Är ny här! Någon som har erfarenhet av äggdonation i Danmark? Känner ni till någon av klinikerna där?
Hej!
Är ny här! Någon som har erfarenhet av äggdonation i Danmark? Känner ni till någon av klinikerna där?
Puffar lite åt dig som hjälp,själva går vi i Finland...
Hej du...
Kan inte svara på när det gäller ägg-donation, men har precis genomfört mitt 1:a IVF på Gentofte Fertilitetsklinik i Danmark.
De har kanonbra personal, jättesnälla och goa. Tror att det är precis som i Sverige, att inte alla kliniker kan hjälpa till vid ÄD.
Det enda problemet kan ju vara språket då... ..men för min del som är skåning, så räknas vi ju nästan som halvdanskar i alla fall, så jag tyckte inte det var speciellt svårt.
Det finns säkert någon annan som kan svara bättre på din fråga...
Lycka till!!
Sådär...nu vet jag lite mer.
MAn gör inte äggdonation i Damnark,de kliniker som använder ÄD där skickar sina patienter vidare till SPanien och Cypern...
De enda donerade ägg de använder sig av i Danmark är överblivna ägg från ivf men om man gör ivf så vill man säkert och oftast ha sina ägg i frysen...
Mitt råd är att vänd dig till en AVA klinik i Finland...
Det finns en AVA-klinik som utför äggdonationer även i Riga. Om du bor i södra Sverige kanske det kunde vara ett alternativ? Gå i på AVA-klinikens hemsida www.avaclinic.com och kolla vad det står! Har för mig att kontakterna till kliniken i Riga ibland sköts via Tammerfors.
Mimmi
Kön för äggdonation i Danmark är låååång, eftersom bara kvinnor som själv håller på med IVF får donera sina ägg (och det är inte särskilt många som vill det, dom helst frysa ner dom till nästa omgång..). Dom brukar säga att väntetiden är tre år i genomsnitt, precis som Fiaflopp säger. MEN. Nu från 1. mars har lagen ändrats så att "alla" kan donera ägg, precis som i Sverige. Min gissning är att det kommer att ta tid innan det här komnmer att slå igenom på väntetiderna för ÄD.
Min läkare i Danmark rekommenderade ÄD i Finland.