Känner ni fosterrörelser varje dag? (V. 19-20)
Jag tror att jag känner fosterrörelser då och då, men det brukar inte vara så ofta och inte varje dag. Jag går in i v 20 imorgon. Hur är det för er andra som är så här långt gångna?
Jag tror att jag känner fosterrörelser då och då, men det brukar inte vara så ofta och inte varje dag. Jag går in i v 20 imorgon. Hur är det för er andra som är så här långt gångna?
Så var det för mig med, jag kände inte förrän efter v. 20, och i början var det inte regelbundet alls. Sedan kommer det mer och mer, och efter ett par veckor blev det mer regelbundna rörelser Det är säkert olika men så var det för mig! Härligt med krabaten som rör sig där inne!
Jag känner varje dag, men mkt mindre vissa dagar! (v 20)
Helt normalt att inte känna varje dag än!
Jag har känt varje dag i en veckas tid nu (är i v19+6 idag).
Jag är 16+2 idag, och jag känner redan sparkar varenda dag!
Jag är i vecka 19+3 och känner inte sparkar varje dag, tror inte att du behöver vara ett dugg orolig, det beror ju helt på hur din moderkaka ligger å vart din bebis ligger placerad... ta det bara lugnt...
Jag är i 19+4 och har känt bebisen varje dag under de senaste dagarna. I går var bebisen väldigt vild och jag fick två väldigt starka sparkar.
Fram tills i torsdags så kände jag av bebisen lite då och då men nu känner jag av den varje dag och morgon- middag -kväll!! Underbart! V.21 (20+2)
Har kännt ganska länge (är i v. 19+3), men det är bara den senaste dryga veckan som jag har kännt tydligt varje dag och att bebben har börjat få en rytm. Mycket på kvällen, en del mitt på dagen. I övrigt inget.
Som aug mamma säger, det beror ju på hur moderkakan ligger.
Jag går in i v 18 imorgon, jag känner inte varje dag och inga direkta sparkar, det e mer fosterrörelser.(min andra graviditet)
Ibland kan det dröja ända till v 21-23.
Jag är i v 20 och känner rörelser från och till, inget regelbundet och inte varje dag. Det är mitt andra barn och jag vet att förra gången så var det ungefär det samma, det var nog inte förrän i v 22-23 som jag började känna mer rörelser varje dag.