• Anonym (TS)

Barnets pappa kommer inte på studenten

Mitt barn tar studenten nu i juni och barnets pappa berättar nu att ha och hans polare ska ut på en supresa i Europa då och att resan är bokad sedan innan. Han ska ha bokat den här resan för typ 1 år sedan, men han borde ju vetat att i juni tar folk studenten?

Mitt barn är besviken på sin pappa. Är detta en rimlig prioritering? Han säger att resan redan är betald och att dom fixat en specialresa med olika båtar, vingårdar och stora fester och någon konsert. 

• Svar på tråden Barnets pappa kommer inte på studenten
  • Anonym (w)

Du vet att det inte är rimlig prioritering, alla vet det. Inte mycket att göra åt det nu dock.

• Anonym (TS)
    Anonym (w) skrev 2025-04-21 19:19:29 följande:

Du vet att det inte är rimlig prioritering, alla vet det. Inte mycket att göra åt det nu dock.

Jag vet inte, jag förstår bara inte hur man kan göra så.
    Han menar att det inte är större än någon annan avslutning och att vi kan fira när han kommit hem. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (w) skrev 2025-04-21 19:24:11 följande:

Vad säger studenten?

Det har jag skrivit i min TS 
  • EpicF

För honom är det en rimlig prioritering. Men ja, jag tycka att det är dåligt att bortprioritera sitt barns studenf. 

Förövrigt tar folk studenten från slutet av maj, så kan hända han trodde att resan inte skulle krocka när han bokade och betalade resan. 

• EpicF
    Anonym (TS) skrev 2025-04-21 19:22:00 följande:
    Jag vet inte, jag förstår bara inte hur man kan göra så.
    Han menar att det inte är större än någon annan avslutning och att vi kan fira när han kommit hem. 
    Vilket ni också kan och absolut bör göra. Då en andra gång. 
  • Anonym (TS)
    EpicF skrev 2025-04-21 19:34:02 följande:

För honom är det en rimlig prioritering. Men ja, jag tycka att det är dåligt att bortprioritera sitt barns studenf. 

Förövrigt tar folk studenten från slutet av maj, så kan hända han trodde att resan inte skulle krocka när han bokade och betalade resan. 

Var någonstans i landet då? I sådana fall handlar det ju om verkligen i slutet på maj och sedan innan midsommar? så det går nog att räkna ut när studenten skulle äga rum. 
  • Anonym (Ah)

Mitt barns pappa struntade i att komma till studenten när de skulle springa ut för att han inte var bjuden efteråt. Räknade med att han åtminstone skulle komma då men han påstod dessutom att han inte ens visste om vilken dag de var er sprang ut. Barnet var rätt besviken på sin egen pappa. 

• Anonym (TS)
    Anonym (Ah) skrev 2025-04-21 19:40:32 följande:

Mitt barns pappa struntade i att komma till studenten när de skulle springa ut för att han inte var bjuden efteråt. Räknade med att han åtminstone skulle komma då men han påstod dessutom att han inte ens visste om vilken dag de var er sprang ut. Barnet var rätt besviken på sin egen pappa. 

Varför va han inte bjuden efteråt? Beroende på vad han jobbar med kan jag ju förstå honom. Om han har ett yrke som kräver att man är fysiskt på plats och du erbjuder honom att komma och titta 15 minuter mitt i en arbetsdag och så ska han ta en hel dags ledighet för 15 minuter. Det är lite skillnad på det och att gå på ett firande. så beroende på hans yrke och inkomst så känns det ändå rimligt. 
  • Anonym (w)
    Anonym (TS) skrev 2025-04-21 19:26:28 följande:
    Det har jag skrivit i min TS 
    Missade det. Tråkigt men om han kompenserar på annat sätt kan det mildras.
Svar på tråden Barnets pappa kommer inte på studenten